|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skikk og bruk på flyJeg har vært på endel turer med fly I forbindelse med jobb den siste perioden.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg følger de samme «reglene» som deg, men det er det ikke alle som gjør.
![]() |
![]() |
#3 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Skikk og bruk på flyFølger nok samme. Men nå flyr jeg bare en gang i året og da med unga, så vi fyller jo en treseter. Og da er det førstemann til armlene.
![]() |
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg synes at det å legge setet tilbake for å sove er mye viktigere enn alt annet på et fly, inkludert matservering og film og whatever, så der tar jeg ikke hensyn til dem bak meg. Ellers følger jeg dine regler. Prøver alltid å få vindusplass for der sover jeg best. Synes egentlig også at folk burde være stille på et fly. Høylytte samtaler kan man ha andre steder. Man kan lese, se på iPad/høre musikk etc (men pass på lydnivået). Man driver heller ikke med nesepirking eller lakking av negler. Man har på seg klær - ikke for mye hud. Bruker deo! Og drikker ikke for mye. Holder seg også på plassen sin så mye som mulig. Spør ikke andre om å bytte plass - vil man sitte sammen bestiller man på forhånd og betaler for det. Jeg reiser kanskje alene, men har faktisk valgt plassen min fordi jeg vil sitte akkurat der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg har aldri tenkt over hva jeg gjør, bortsett fra at jeg aldri legger setet bakover, og har heller aldri reagert på sidemannens fly-atferd. Greit å bli gjort bevisst på det, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg synes andre forstyrrer både på fly og t-bane. Voksne menn, men har også dyttet på voksen stor dame med telefonen oppå magen for å skrive, hun må da ha kjent at albuen dyttet i noe, meg i mitt sete. For ikke å snakke om charter tur i 2012, jeg bestilte rad 1 til meg og barna for å slippe å bekymre meg for at barna dyttet andre. Men jeg hadde ikke sett for meg at vi da fikk dokøen i fanget, de ansatte var ikke spesielt hjelpsomme, og glemte å servere meg kaffe. Jeg hadde trengt den, uansett smak.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg prøver å ikke forstyrre de jeg sitter ved siden av for mye og holder meg på mitt sete og deler på armlenene. Det med å legge setet bakover kommer an på, når vi flyr sent og langt syns jeg det må være lov. Men må innrømme at det ble litt trangt den gangen jeg satt med gravidmage og en ettåring på fanget og han foran meg la setet helt bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tatt på
|
![]() Sv: Skikk og bruk på flyPå korte flyreiser (stort sett i Sør-Norge) så følger jeg de samme reglene helt ubevisst. At personen foran meg legger ned setet for å sove/slappe av på en så kort tur er irriterende og gjør at jeg f.eks ikke kan ha ned brettet om jeg vil det.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg synes det skulle være skuddpremie på folk som manspreader på fly.
![]() |
#11 |
Klar
|
![]() Sv: Skikk og bruk på fly
Definitivt. Hva er det med mannfolk? Jeg må alltid slåss om å få et eneste armlene hvis jeg sittet mellom to menn. Og jeg tar kampen! Damer tilpasser seg jo nesten automatisk.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg synes man kan legge setet bakover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Skikk og bruk på flyTar flyturen og sidemann som det kommer. Er armlenet ledig, så er det mitt, og er det ikke så styrer jeg unna.
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg er drømmepassasjeren på fly. Jeg sitter på plassen min uten å legge setet bak, jeg bruker ikke armlenet, jeg hører på musikk, leser bok, holder munn og har kun med meg en håndveske jeg har mellom mine egne samlede ben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg er som 007.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Drømmer
|
![]() Sv: Skikk og bruk på flyJeg legger ned setet, tenker man får velge plasser fremst om man ikke vil folk skal legge ned. Prater gjør jeg også, kan jeg ikke det så kan jeg heller ikke fly, aldri tenkt at det er et problem at folk prater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
One of These Days
|
![]() Sv: Skikk og bruk på flyReagerer ikke på at folk prater, men reagerer på sånne venninnegjenger på hvite damer rundt 40 som skråler til hverandre uavhengig av hvor langt de sitter fra hverandre og hvor mange som sitter mellom dem og med høy bobleføring hvor alt er innafor. :grøss: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk på flyLegge ned seter når man ikke sover er en uting.
![]() |
|
|