Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Valget 2019

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-19, 22:19   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.229
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nå er det vel veldig mye trafikkforskning som tyder på at du tar fullstendig feil her, så det hjelper jo lite. Jeg håper inderlig vi slutter å bygge større motorveier, det er fullstendig feilslått politikk når vi ønsker færre biler inn i sentrum.

Jeg tror ikke trafikken til sentrum av Osl vil øke selv om veien blir bedre - det er jo ikke bilvennlige i sentrum i det hele tatt, og det gjøres jo mange lure ting for å hindre at folk kjører til og i sentrum. Men hos meg går all trafikken forbi - den som skal videre nordover eller sørover på østsiden av byen og på vestsiden av byen. Det er bedre for bomiljøet vårt hvis trafikken flyter bedre. Det er ikke god samfunnsøkonomi at varertransporten bruker eviglang tid i kø gjennom Oslo. Det er ikke bra for kollektivtrafikken som går på vei, heller.
Men mitt viktigste argument er miljøet til oss andre - vi som bor der noen har bestemt at køene skal gå oppe i dagen - rett forbi mitt hus - vårt miljø er også viktig!

Å legge E18 i tunnel forbi hos oss har vært planen i 25 år. Klart folk blir utålmodig. Klart folk blir surre når det endelig var vår tur til å slippe miljøbelastninge, og så bruker politikerne i nabokommunen vårt bomiljø som forhandlingskort - så vi sitter der midt i trafikken. Man må jo tenke litt helhet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-19, 22:36   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 25.651
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg tror ikke trafikken til sentrum av Osl vil øke selv om veien blir bedre - det er jo ikke bilvennlige i sentrum i det hele tatt, og det gjøres jo mange lure ting for å hindre at folk kjører til og i sentrum. Men hos meg går all trafikken forbi - den som skal videre nordover eller sørover på østsiden av byen og på vestsiden av byen. Det er bedre for bomiljøet vårt hvis trafikken flyter bedre.

Men jeg lurer fremdeles på hvorfor du tror den vil flyte bedre, og hvorfor du tror den ikke vil øke, når, som sagt, veldig mye (all?) forskning viser at du tar feil. Hva baserer du det på?

Og, dersom det at Oslo sentrum er utilgjengelig i seg selv medfører at det ikke blir mindre trafikk, hvorfor vil det ikke også medføre at trafikken blir mindre uten at veien bygges ut? Dersom det er utilgjengelighet i Oslo som medfører at folk velger bort å kjøre dit, vil de vel ha enda sterkere intensiv for å gjøre det om veiene før Oslo i tillegg er dårligere enn de hadde vært om de var nye?

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-19, 22:44   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.229
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men jeg lurer fremdeles på hvorfor du tror den vil flyte bedre, og hvorfor du tror den ikke vil øke, når, som sagt, veldig mye (all?) forskning viser at du tar feil. Hva baserer du det på?

Og, dersom det at Oslo sentrum er utilgjengelig i seg selv medfører at det ikke blir mindre trafikk, hvorfor vil det ikke også medføre at trafikken blir mindre uten at veien bygges ut? Dersom det er utilgjengelighet i Oslo som medfører at folk velger bort å kjøre dit, vil de vel ha enda sterkere intensiv for å gjøre det om veiene før Oslo i tillegg er dårligere enn de hadde vært om de var nye?

Poenget mitt er at det aller meste av trafikken forbi hos meg, IKKE skal til sentrum.

Setningen om utilgjengelighet skjønte jeg ikke. Det er jo mindre biltrafikk i sentrum nå som det er vanskelig å kjøre dit og sette fra seg bil.
I øvrig handler argumentet mitt om at mitt nærmiljø og min luft ikke skal ofres i et politisk spill. Mitt argument for E18- utbyggingen i Asker og Bærum handler om mitt nærmiljø og alle de 15 000 husstandene som har tildels SVÆRT store ulemper i dag.

Jeg kan også legge til at det ligger forslag på bordet om at E18 legges under bakken uten at den blir bredere enn i dag. jeg gir beng i om de øker kapasiteten på veien, for å være helt ærlig. jeg gir IKKE beng i at løftet om at traseen skal legges under bakken, kan fjernes med et pennestrøk - på bekostning av en haug med folk som bor her.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 14-07-19 kl 22:56.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no