Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sannhetens øyeblikk: Den engelske pasienten

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Elsker eller hater du Den engelske pasienten?
Elsker 31 53,45%
Hater 27 46,55%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 08:40   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sannhetens øyeblikk: Den engelske pasienten

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, den scenen er en av de mest hjerteskjærende scenene jeg vet om. Jeg blir helt ødelagt av å se den.

Jeg blir helt ødelagt av å se at Clint Eastwood (som regissør) har valgt seg selv til en rolle han er altfor gammel til!! Jeg leste boka etter å ha sett filmen, bare for å se om den var bedre. I boka er det veldig liten aldersforskjell på hovedrolleinnehaverne, mellom Meryl Streep og Clint Eastwood er det ca. 20 år.

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å leve meg inn i historien uansett, men for meg blir det litt sånn "Herregud, er hun SÅ desperat at hun forelsker seg i en søttiåring som tilfeldigvis kjører forbi ....jaja." Hadde det ikke vært for aldersforskjellen og at jeg liksom ikke ser noe kjemi med Clintern, så kunne det sikkert vært en historie jeg kunne levd meg inn i.

Kristin Lavransdatter og Åndenes hus: Dårlige filmer basert på bra bøker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:56   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

"Herregud, er hun SÅ desperat at hun forelsker seg i en søttiåring som tilfeldigvis kjører forbi ....jaja."

Din kyniker! Men er en enig i at CE burde valgt noen andre enn seg selv. Han er ikke helt min tekopp. Altfor gammel.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:12   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Din kyniker! Men er en enig i at CE burde valgt noen andre enn seg selv. Han er ikke helt min tekopp. Altfor gammel.

Jeg syns han passet perfekt jeg. Og han var absolutt mye mer spiselig enn i boka. Jeg minns at jeg syntes forfatteren hadde et ganske selvforherligende syn på seg selv (hvis man går ut i fra at den er sånn semi-selvbiografisk).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:22   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja altså, jeg syns ikke boka var noe heller - jeg merket meg bare at aldersforskjellen var en helt annen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.