|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Sv: Test av ny inntaksmodell til vgs i OsloMen hvis det er tilfellet at skolebidragsindikatoren viser at skoler som har elever med de dårligste utgangspunktet rent faktisk er de som bidrar til størst bedring, er det da et reelt problem? Eller er det et konstruert problem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 11.253
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Test av ny inntaksmodell til vgs i OsloDet er ganske drepende for motivasjonen for mange å gå i klasse med mange umotiverte elever. Hva kan man gjøre med motivasjonen? Min valgte ikke bort nærskolen fordi vi tror det er dårlige lærere der. Men det å fortsette å gå i klasse med de som ikke vil, som ikke er interessert og som egentlig ønsker å være et annet sted (men som velger videregående videre) det opplever jeg som et kjempeproblem. Mitt barn hadde mange klassekamerater som det på ungdomsskolen, jeg synes det er helt greit å ønske å slippe det samme på videregående.
__________________
S.E.& O. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: Test av ny inntaksmodell til vgs i Oslo
Hva er et reelt eller konstruert problem, mener du? Det er jo ikke slik at problemet presenteres som at noen skoler er dårlige. Det er bare sånn det sies på folkemunne. Problemet som presenteres er en opphopning av elever med dårlige læreforutsetninger (noe de gjerne har grunnet veldig mange faktorer, svært sammensatt) på enkeltskoler, og det er neppe heldig for noen. En finansieringsmodell slik den er i dag vil nok mange da hevde bidrar til å tilspisse situasjonen ytterligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|