|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mange timers ventetid på SantoriniVi reiser til Milos i september. Jeg er Hellas-novise, og ble litt forbløffet da vi mottok detaljert reiseinformasjon, og jeg ser at vi skal vente seks timer på Santorini før båten til Milos går.
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mange timers ventetid på SantoriniDu skal i hvert fall ikke vente på flyplassen, for det er et sørgelig sted.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Mange timers ventetid på SantoriniDet er en helt fin strand like ved flyplassen (Kamares, som er temmelig charter). Dra for all del ikke til fergeleiet før du må, der er det grusomt. Men det du egentlig bør gjøre, er å dra til den bratte sida av øya og se på calderaen, som tross alt er en av planetens fineste utsikter. Det letteste er å dra til hovedstaden.
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 19-08-19 kl 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Mange timers ventetid på SantoriniFlyplassen er nitrist som andre greske flyplasser jeg har vært på. Hovedstaden er fin syns jeg (eller syntes i 2001 og 2005), jeg tok den taubanen der, det var fantastisk flott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mange timers ventetid på SantoriniMilos er veldig fint! Nå fikk jeg lyst til å reise dit igjen.
![]() |
#8 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Mange timers ventetid på SantoriniEnig med Skilpadda. Dra til Oia (uttales Ia). Det er virkelig nydelig der og det tar ikke lang tid i det hele tatt. Taxi er billig. Eneste problemet er bagasjen som dere vel har med dere. Litt usikker på hva du gjør med den for jeg husker ingen oppbevaringsbokser i Oia. Muligens er det letteste å lagre den på flyplassen også dra dit igjen på veien til fergen. Vil dere unngå det, er det nok lettere å dra til Thira (hovedstaden hvor også båten går fra). Ikke fullt så fint der som i Oia, men nydelig likevel. Da kan dere finne en base på en restaurant og lagre koffertene der kanskje og gå rundt. Oia er mer upscale og enda vakrere mens Thira er større og mer turistifisert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Mange timers ventetid på SantoriniFlyplassen er byggeplass, og dessuten bitteliten. Styr unna.
![]() |
#10 |
Tvåtusentalssuffragett
![]() Sv: Mange timers ventetid på SantoriniTakk for svar! Vi får en del tid på Santorini i forbindelse med hjemveien også, så vi skal nok få oppleve både Oia og kanskje en fin strand?
![]() |
#11 |
Tvåtusentalssuffragett
![]() Sv: Mange timers ventetid på Santorini
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mange timers ventetid på SantoriniØya er ikke stor, nei, og det er fine strender både på nord- og sørsiden, så velg gjerne ut fra vindretningen.
![]() |
#13 |
Tvåtusentalssuffragett
![]() Sv: Mange timers ventetid på Santorini
Tusen takk, Skilpadda! Flotte innlegg, som jeg nå husker at jeg har sett før, uten å ha Milos oppe i bevisstheten. Nå gleder jeg meg enda mer!
![]() |
|
|