|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Taushetsplikt, spørsmålJeg ble litt overrasket her en dag.
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Taushetsplikt, spørsmålOm jeg hadde sagt «Hils», så ville jeg ment det og ikke tenkt over det som brudd på taushetsplikten. Men hvordan det er i teorien vet jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Taushetsplikt, spørsmålHvis du kan si "Jeg møtte xxx her en dag og han ba meg hilse", så må jo det være helt ok. Det handler jo ikke om taushetsplikten.
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Taushetsplikt, spørsmålSom pasient hadde jeg ment nettopp det, og ville neppe sagt det om jeg ikke ønsket at det skulle komme fram at jeg hadde vært din pasient.
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Taushetsplikt, spørsmålJeg er ikke spesialist på taushetsplikt, men jeg ville tenkt at dersom de selv ber deg hilse, så fritar de deg også fra taushetsplikten. Det er forskjell på det og at du på eget initiativ forteller din samboer at noen var innom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
heimføing
|
![]() Sv: Taushetsplikt, spørsmålHvis jeg var blodgiver, som jeg tenker er en positiv ting og man må være frisk som en fisk for å få være, så hadde jeg selvsagt ment at du skulle hilse hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Taushetsplikt, spørsmål
Akkurat sånn tenker jeg også. Folk har jo fullt mulighet til å frita deg fra taushetsplikt, og det mener jeg de gjør ved å be deg om å hilse.
![]() |
![]() |
#8 |
trenger lading
|
![]() Sv: Taushetsplikt, spørsmålTakk for alle svar. Greit å se at flere tenker litt som meg. Hvis jeg møter noen som pasient så hender jeg nevner det med taushetsplikt, men nekter ikke å hilse hvis de sier det at det er ok. Det er sjelden noen jeg kjenner veldig fjernt sier jeg skal hilse.
![]() |
#9 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Taushetsplikt, spørsmålEnig, når de ber deg hilse så fritar de deg fra eventuell taushetsplikt for informasjonen at vedkommende ga blod. Det er jo heller ikke særlig kompromitterende informasjon at noen er blodgiver akkurat. Men du trenger jo ikke å fortelle videre eventuelle detaljer fra journalen liksom.
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Taushetsplikt, spørsmålTaushetsplikten gjelder all informasjon man tilegner seg gjennom jobben som helsepersonell og jeg tolker denne saken som et brudd på taushetsplikt dersom din mann forstår hvor du har truffet vedkommende.
![]() |
|
|