|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Finne venner på nett?Jeg har en god venninne som skal flytte alene fra langt nord til langt sör om noen måneder. Hun har lyst til å forsöke å finne seg et nettverk på det nye stedet för hun flytter dit så hun ikke blir så ensom når hun vel er på plass.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Finne venner på nett?Utfordringen er jo ofte at de som allerede bor der ikke i samme grad har behovet for å finne nye venner. Alt etter alder og familiesituasjon så ville jeg engasjert meg i et eller annet når hun kommer dit. Være seg fotballklubben til ungene (bytt gjerne ut fotball med en hvilken som helst annen aktivitet som korps eller orientering), dyrevernbeskyttelsen hvis hun er glad i dyr, melde seg på et dansekurs hvis hun liker å danse, engasjere seg politisk osv.
![]() |
![]() |
#5 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Finne venner på nett?Hadde lett opp lokale facebookgrupper og hørt der. Nå vet jeg ikke hvor hun skal men feks fins det lokal møt nye venner gruppe her jeg bor, pluss gjerne slikt for større geografisk område også.
![]() |
#6 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Finne venner på nett?Tusen takk for svar!
![]() |
#7 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Finne venner på nett?Hun kan lete opp facebookgrupper for området. Der jeg bor har vi slike for de osm bor i området der man legger ut arrangementer, etterlyser sykler og spør om ting. Hvis de har slike grupper vil jeg tro det gir et godt innblikk i hva som skjer og kanskje hvem som er aktive. Det vil gi en pekepinn på hvor hun kan henvende seg, arrangementer for å finne noen med samme interesser ol. Hvis hun var innflyter der jeg bor ville i alle fall dene siden gi god oversikt.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Finne venner på nett?Det finnes noen grupper på FB som heter typisk Hey Woman Oslo som er nettopp for at kvinner skal finne venner. Har hørt om noen tilfeller med suksess. Søk på Hey Woman og sted eller fylke.
![]() |
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Finne venner på nett?Turvenn koster penger, men det er mye folk der da. DNT har fjelltreffen der man kan finne turvenner. Selv fant jeg meg enn venn gjennom sidetmedord.no som er vennetjenesten til Mental helse. Men det er kanskje ikke aktuelt for din venninne.
![]() |
#10 |
Tøff
|
![]() Sv: Finne venner på nett?Om hun har noen hobbyer så kan kanskje det være en måte å skaffe seg venner på? Jeg har for eksempel akkurat meldt meg inn i sopp- og nyttevekstforeningen (eller no' sånt) og håper å få noen å gjøre sånne ting med.
![]() |
#12 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Finne venner på nett?
Finnes gruppe som heter Hey woman og Hey girl om en er yngre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|