|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?Det er ganske lenge siden jeg gråt av bøker, var nok litt mer lettrørt før. Men husker jeg gråt av:
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?
Jeg har ikke lest bøkene, men sett filmene. Walter, er det han som er Jack i filmene? Når han blir drept på toget?
|
|
|
#45 |
|
Har tro på forbedring
|
Mattew...(ja, om det ikke er en walter som også døde og som ikke gjorde inntrykk på meg) Når Mattew døde grein jeg også - og det er ikke mange år siden sist jeg leste dem.
|
|
|
#46 |
|
kamerat
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?Walter er Annes sønn, ikke den samme som Matthew i det hele tatt. Men det er ganske ille når Matthew dør også, ja.
|
|
|
#47 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?Og apropos slutten på den siste Anne fra Bjørkely-boka så er det ganske rørende når Jem kommer hjem fra krigen og den lille hunden som har ventet på togstasjonen i fire og et halvt år får øye på ham. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
flisespikker
|
Å ja, den gråter jeg av hver gang. Fremdeles.
|
|
|
#49 |
|
intro
|
Si meg, leser alle fortsatt disse gamle barnebøkene gang på gang? Er det jeg som er sær?
|
|
|
|
#50 |
|
flisespikker
|
Jepp.
|
|
|
#51 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?Jeg har lest alle Anne fra Bjørkely et par ganger i voksen alder. Har akkurat lest ut den siste nå, det var mange år siden sist. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Har tro på forbedring
|
Huff, ja, det stemmer ja! (meg og navn) Jeg har om ikke lenge lest boken hvor mattew dør, så det er nok derfor jeg er helt fjern.
|
|
|
#53 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror det er bare Maria Gripe-bøkene jeg har lest om igjen i voksen alder (for min egen del altså, uten at jeg har lest for noe barn selvfølgelig). Får fortsatt gåsehud av "Tordivelen flyr ..." og skyggetrilogien.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 31-07-07 kl 17:19. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
intro
|
Kanskje jeg skulle ta fram igjen disse, gitt - og ikke minst Agnes Cecilia. Disse er blant de få barne- og ungdomsbøkene jeg har i bokhylla mi nå.
|
|
|
|
#55 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?Sofies valg.. Når hun må velge hvilket av barna sine som skal dø. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
flisespikker
|
Anne fra Bjørkely-bøkene eide jeg aldri som barn, og jeg kjøpte hele serien på engelsk etter at jeg ble voksen. (Jeg gjorde det samme med Mummitroll-bøkene, som jeg kjøpte på svensk for fem-seks år siden.) Jeg har lest den flere ganger - det var lenge min standard avslapningslektyre.
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Bedreviter
|
Jeg regner med at det heller er jeg som er sær, men jeg har i alle fall lest de fleste av barnebøkene jeg likte godt som barn om igjen som voksen. Mange av dem har jeg kjøpt igjen på originalspråket, og noen av dem, slik som Anne fra Bjørkely og Brødrene Løvehjerte, leser jeg jevnlig når jeg trenger trøst, avkobling eller bare ikke gidder å lese noe nytt. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?Innhaugfolket. Når Oline, gravid og alene, tilfeldigvis får vite at Peter har omkommet på vei over til Skottland.
|
|
|
|
#60 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Spinoff fra osv; mest hjerteskjærende i en bok?Barnebøker er forøvrig fantastisk avkobling. Gode følelser, god underholdning og ikke så krevende for konsentrasjonen...
|
![]() |
|
|