|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket parti har du stemt på? Du kan stemme på flere for å dekke begge valg | |||
Mdg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 12,98% |
Sp |
11 | 5,29% |
Frp |
1 | 0,48% |
Ap |
55 | 26,44% |
Krf |
6 | 2,88% |
Rødt |
16 | 7,69% |
Bompengepartiet |
1 | 0,48% |
Pp |
0 | 0% |
Kystpartiet |
0 | 0% |
Lokal By/gdeliste |
2 | 0,96% |
Høyre |
30 | 14,42% |
Venstre |
19 | 9,13% |
Liberalistene |
0 | 0% |
Sv |
62 | 29,81% |
Andre |
0 | 0% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?
Nei, altså jeg står inne for programmet vårt, men jeg har ikke så lyst å sitte i kommunestyret, og trodde jeg var på sikker plass for å slippe det, men siste meningsmåling viser rent flertall. Og om den slår til så jeg rundt der en plass.
![]() |
#43 |
Sånn passe sane
|
Jeg er livredd proteksjonismen.
![]() |
#44 |
Fola Blakken
|
Jeg er også rimelig nøgd, så jeg vil beholde både ordfører og byrådsleder. På fylkesnivå er jeg litt mindre happy.
![]() |
![]() |
#45 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg skal stemme i morra, har jo tross alt fått brev fra valgkomiteen om at vi innvandrere kan bidra til en ny rekord i valgdeltakelse i år.
![]() |
#47 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blant annet dette gjør at jeg grøsser ved tanken på at det er en SP-vind over landet. I tillegg til at de ikke har løsninger på noe som helst, og bare vil ha ting som de alltid har vært. Umoderne.
![]() |
#48 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva skal du stemme?Mdg eller rødt. Har ikke bestemt meg ennå. Jeg er ihvertfall veldig sikker på at vi trenger et skifte i byen vår.
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg er mest enig med SV, men har veldig lyst å stemme MDG for å vise alle MDG-haterne utenfor Oslo at vi som bor i Oslo faktisk er fornøyde med dem. For meg er det ekstremt viktig at sittende byråd fortsetter, og i lokalpolitikken er SV og MDG så like at det føles litt same, same for meg hvem jeg stemmer på.
![]() |
![]() |
#50 |
Sånn passe sane
|
Dette kunne jeg skrevet jeg også.
![]() |
#51 |
can-jur
|
Er de det? Jeg har ikke finlest programmet men at de er særlig mye strenger enn AP? En del av tilhengerene er uten tvil mange nyanser av brunt, men selve programmet?
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har finlest lokalprogrammet til SP i Oslo, og jeg synes ikke det var særlig ille (med forbehold om at det er lenge siden og jeg husker ikke alle detaljer).
![]() |
![]() |
#53 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har sikkert 3-400 SP folk i Facebook feeden min. Og de er ikke brunere enn andre grupper synes jeg. FrP folka derimot. Men der har jeg en del profilerte politikere (keep your enemies close) og hva DE kan finne på dele. Det er triste saker altså.
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Det som er mest krise med SP nasjonalt er at de er så ekstremt miljøfiendtlige. Jeg har heller ikke inntrykk av at de er verre på innvandring enn AP. Men jeg har ikke finlest partiprogrammet deres (nasjonalt) siden 2017.
![]() |
![]() |
#55 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?I deler av Nordland får SP mange stemmer på grunn av flytting av den militære flystasjonen på Andøya. For mange er dette et rent protest alt på grunn av den saken. Og jeg skjønner for så vidt at folk er frustrerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg er mer i tvil i år enn noen gang. Ikke at det spiller stor rolle. Det kommer til å bli en begredelig dag og et begredelig valg.
![]() |
#57 |
Tittel og tittel....
|
Det er jo derfor Andøy Sp ligger veldig bra an. Men jeg kan som sagt stå inne for partiprogrammet vi har for denne perioden. Og jeg er ikke brun, jeg er rød.
![]() |
#58 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg stemmer ikke sp, men jeg skjønner heller ikke sp-hatet på fp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg har tidligere vært fornøyd med Ap-styret vi har hatt her i Trondheim, men i det siste har det vært alt for mange saker innen byutviklingen jeg er rivende uenig i. Jeg synes pengesterke utbyggere har alt for fritt spillerom, og får påvirke byen alt for mye i negativ retning. Kystad-saken var selvsagt en stor og uakseptabel skandale, som det forsåvidt ble tatt konsekvensen av, men som tok fra meg en hel del av tilliten til Ap. Også har du i tillegg (i mine øyne) gedigne tabber i senere tid, som Overvik og Spektrum, for å nevne noe. Så denne gangen kommer jeg til å stemme for større inflytelse fra ett av de andre partiene (fortsatt på venstresida), som er for strengere jordvern og vern av biologisk mangfold, og mer helhetlig tenkning når det gjelder hvilke områder som skal utvikles, og hvordan. Det blir trolig SV denne gangen, selv om jeg fortsatt er usikker bare timer før jeg skal stemme.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-09-19 kl 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva skal du stemme?Jeg kommer ikke til å stemme det samme om 2 år. I år har jeg stemt lokalt, og ikke sett på hva de mener ut over det. Jeg har alltid stemt på rød side tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|