Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 14:21   #81
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Milde måne, nå sitter jeg og sipper for meg sjøl og gjenopplever mang en tåre på kino...

En av de filmene jeg har hulket meg gjennom er forresten "Into the West" - en irsk film som er bare gjennomgåedne trist...

Gammel 31-07-07, 15:00   #82
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off fra en spin off: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Når baby Dawn dør i Trainspotting.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 15:11   #83
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg får alltid vondt langt inn i hjerteroten når jeg ser scenen der Emma Thompson gråter på soverommet i Love Actually. Man kan si hva man vil om Love Actually, men historien med Emma Thompson og Alan Rickman er bare så utrolig trist og fin på samme tid.

Jeg skulle akkurat til å nevne denne scenen. Emma spiller så bra, du kjenner nesten selv hvordan hun må føle seg.

Enda så mye slemt han har gjort på lerretet, er jeg fortsatt litt betatt av Alan.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 15:17   #84
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Enda så mye slemt han har gjort på lerretet, er jeg fortsatt litt betatt av Alan.

Han er ganske betagende, ja. Og en scene jeg husker veldig godt fra Sense and Sensibility er også med ham og Emma Thompson - der Marianne er syk, og han sier "Give me an occupation, or I shall run mad". Intenst.

Gammel 31-07-07, 15:21   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Alan Rickman, spesielt som Snape.

Gammel 31-07-07, 15:23   #86
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke film, men sesongavslutningen på Grey's Anatomy var trist. Ble litt sipp da, ja.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 15:25   #87
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg elsker Alan Rickman, spesielt som Snape.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 18:30   #88
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

[Jeg gråt også mye mot slutten av Brent av solen, når den tidligere anerkjente offiseren sitter i bilen til stalinfolkene, og alt er tapt, verden er gått av hengslene ...[/quote]

Herregud, ja. Utrolig bra film !!

Og så så jeg slutten av Breaking the waves gjennom et tykt lag med tårer og fysisk vondt i magen.

Og slutten på Efter bryllupet - klarte ikke å stoppe og gråte før etter en halv time etter at filmen var slutt..

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 18:45   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Mange filmer jeg ikke har sett her, og som jeg ikke tror jeg orker å se på en stund heller.

Det verste, som sitter hardt om hjertet fortsatt er fra Nürnbergprosessen, miniserien med Alec Baldwin, der det var vitner som fortalte hvordan små barn ble drept. *stor klump i halsen*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 18:59   #90
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra en spinoff: Den mest hjerteskjærende scenen du vet fra noen film

Jeg var helt og fullstendig knust etter å ha sett De tiltalte på kino som 18–19-åring. (Husker du det, Skilpadda?) Det gikk mange år før jeg kunne se et flipperspill uten å få en diger klump i halsen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 19:05   #91
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om det er den mest hjerteskjærende scenen, men ihvertfall den jeg husker best (så filmen i går): Da faren fant datteren drept, hårløs og naken i Parfymen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 19:05   #92
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Når baby Dawn dør i Trainspotting.

Herregud. Den så jeg nesten rett etter jeg hadde født Sneipen. Hjemme, alene, etter Rhetts innstendige anbefaling. Jeg ble så rasende på ham at jeg faktisk slo ham da han kom tilbake.

Det bildet står på netthinnen min enda.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:15   #93
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som husker den italienske serien "Historien" som gikk på tv i 88 (tror jeg)? Basert på Elsa Morantes roman av samme navn. Med Claudia Cardinale i hovedrollen om en enke som blir voldtatt av en soldat under 2. verdenskrig og som får sønnen Useppe som et resultat av dette. Serien følger livet deres og det er ikke annet enn død og pine hele veien. Den serien var hjerteskjærende fra start til slutt. Jeg blir helt utafor bare av å tenke på den nå snart 20 år etterpå.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:52   #94
Frantzen
Passiv

Standard

Den aller mest hjerteskjærende scenen jeg husker er den nevnte scenen i "Sophies Valg", hvor hun måtte velge mellom barna sine. GRUSOMT!
*har ikke ord*

Mange triste scener som er nevnt i tråden her, men en scene jeg husker godt er fra filmen "Herman" (basert på Lars Saabye Christensen sin bok) hvor Herman løper gråtende gjennom byen etter å ha funnet bestefaren død..

Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:55   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten er hele "la Bella Vita" hjerteskjærende.

Gammel 01-08-07, 16:17   #96
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Forresten er hele "la Bella Vita" hjerteskjærende.

Åh, ja, den filmen hadde jeg helt glemt! Når faren og sønnen sitter i en fangeleir og faren gjør alt han kan for at sønnen ikke skal forstå hva som egentlig foregår. Husker ikke helt slutten, men den var tragisk i alle fall.

Gammel 01-08-07, 18:22   #97
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg griner nesten til annenhver film jeg ser. Den siste jeg har sett, som jeg syns var hjerteskjærnede, er filmen "Bridge to Terabithia".
Den delen når Leslie drukner mens Jesse er borte er grusom.
Jeg så den filmen sammen med storebror, og jeg hadde store problemer med å holde hulkene, og tårene, for meg selv. Filmen var ikke sånn kjempebra, men akkurat den delen var trist.

Gammel 01-08-07, 22:30   #98
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er scenen der boksepappaen dør i The Champ som har gjort mest inntrykk på meg, kanskje fordi jeg var så ung? Slutten på TV-serien Tornefuglene var også ganske intens minnes jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 23:24   #99
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Kom ikke på noen da jeg begynte å lese tråden, men nå husker jeg mange - spesielt La belle vita, Sophies Choice og Tornefuglene - og humøret har sunket betraktelig. :snufs:

Gammel 02-08-07, 00:23   #100
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå har ZTV gjort at jeg husker en annen film jeg alltid gråter av, den "Ya-ya sisterhood" eller hva den nå enn heter. Uffuffuffuff.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.