|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() TV-serie å se sammen med fjortisenJeg er så glad. Det ser ut til at fjortisen er på vei ut av rustningen sin, og vil igjen tilbringe noe (dog ikke veldig mye) tid med sine foreldre. Jeg får til og med være med på et par snap som sendes til kjæresten, så vi snakker om en aldri så liten revolusjon.
![]() |
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenHar dere sett Beforeigners? Jeg synes den er veldig bra, men mange lag - komikk på overflaten, med veldig mange relevante paralleller til hvordan vi behandler andre under.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenVi har dplay, og ser til vår store glede at både tolvåringen og attenåringen blir sittende i sofaen når vi ser Brille. Forsåvidt ingen serie, men morsomt og lærerikt for store og små.
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenSerier jeg har sett med mine (13 of 17), som vi enten har likt alle sammen eller jeg har tolerert og de har likt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenJeg har sett Chernobyl med 14-åringen. Han ble litt skremt over at det er en sann historie, men syns og det var interessant både på det menneskelige plan og fysikken i det.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenBrille og Huskestue er sånt vi ser på regelmessig, men det med å se en sånn serie var at vi liksom satte av tid til å gjøre noe sammen. Utover å bare se på det som gikk. Og så var det godt at vi alle ble veldig grepet og ville prate sammen.
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenJeg har hørt mye bra om Unbeliavble på Netflix, men har ikke rukket å se den selv. Mulig det blir litt mye for en fjortis, men hvis ikke kunne det kanskje funke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenKorte episoder, jeg og 14-åringen så de tre første episodene av Nudes i går. https://tv.nrk.no/serie/nudes
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenVi har sett Dark og Regn med 14-åringen. Men han på 11 har vi også sett "The Umbrella Academy". Men jeg innser med to store gutter og ei litt mindre jenter, at gutter og jenter kan ha ulike preferanser på serier og tv-tid.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenHva med den nye serien til Netflix, Unbelievable? I likhet med When they see us er dne basert på en sann historie, om en ressursvak jente som blir utsatt for et overgrep, politiet tror henne ikke og plutselig er det hun som er tiltalt for falsk anklage. Den er nok ikke akkurat noen walk in the park, altså.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenUnbelivable høres veldig riktig ut. Den må jeg undersøke mer om.
![]() |
![]() |
#13 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisen12åringen her liker mange serier og har sett Suits, white collar, elementary, Sherlock, good wife, good fight og sikkert mange flere jeg ikke kommer på no. Ja Big bang theory. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenStranger Things har dere vel allerede sett? Støtter ellers forslaget om Beforeigners. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenKan ikke se ST hvis man er pysete, ass. Jeg elsker den, men fytti, som jeg skvetter!
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisen
Det kommer vel litt an på hva man er pysete på. En del jumpscares ja, og ekle monster, men ikke veldig eksplisitte drapsscener, blod og den slags. Jeg synes Chernobyl var verre, og den er ikke noe for 14-åringen min. Mer skremmende, fordi man vet at det skjedde (i alle fall noe tilsvarende) i virkeligheten.
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenJa, jeg tenkte på Tjorven.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisen
Jeg tenkte egentlig på meg.
![]() |
#20 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: TV-serie å se sammen med fjortisenMin 14 åring er ikke så avansert. Hun syns at det enkle ofte er det beste.
![]() |
|
|