|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rektor forbyr strikking(eller var det å dra det litt lang?)
![]() |
#63 |
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingHvis arbeidsgiver ikke sørger for å tilrettelegge for spisepause ville jeg vel kanskje heller fokusert på det, enn å bruke møtetid til spising. (Som ikke vil bidra til noe annet enn at ukultur med manglende pause kan fortsette.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingVi har ikke betalt spisepause, og tilhører unntakene at jeg har tid til å spise matpakken min i fred og ro. Har jeg mye undervisning en dag, kan det godt være at møtetiden 14.30 er det første tidspunktet på dagen jeg har tid til å spise en hel brødskive.Jeg synes det bør være lov med mat og drikke som ikke bråker og lukter i møtetiden på arbeidsplasser som ikke har betalt lunsj. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg hadde blitt himmelfallen om noen dro opp strikketøyet på vår arbeidsplass. Enig i at laptoper og mobiler også er forstyrrende, men de holdes jo stort sett i ro så man slipper den visuelle forstyrrelsen som et strikketøy gir.
![]() |
#66 |
guru advisor
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingI dag hadde jeg ikke pause fra 08.20-13.45, og måtte spise på fellesmøte klokka 13.45. :bidrar: Helt greit å forby strikking. Vi har litt av det, og jeg kan bli litt distrahert, hvis jeg sitter rett ved siden av vedkommende. Småmumling og prating er dog verre, jeg er blitt en hysjer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikking
Dette tror jeg faktisk de aller, aller fleste ledere i skolen ønsker, men det er ikke til å komme unna at det å planlegge timeplanen for hundre lærere er en helt vill kabal. Og da blir det ofte ugunstig. Dessuten er det heller ikke lett å gjøre noe med alle de tingene som bare skjer i løpet av en skoledag, f.eks. elever som trenger hjelp, som stiller gode spørsmål og fortjener gode svar etter en undervisningsøkt eller kolleger som trenger hjelp.
![]() |
![]() |
#68 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingPå min arbeidsplass har vi pauserom hvor elevene ikke kommer seg inn, og heller ikke får banket på, fordi man må gjennom en lang gang som også er låst. Og vi oppfordres sterkt til å ta lunsjpause der. Det er den første skolen jeg har jobbet på hvor det har vært en kultur for å spise på pauserommet, alle andre steder har vi alle sammen spist ved kontorpulten vår.
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg er klar over at det som arbeidsgiver er komplisert å lage kabal for flere hundre mennesker. Det er ikke kun et skolefenomen. Poenget mitt er kun at det neppe gjøres noe med det om det stilltiende godtas, og jeg som foresatt synes det er svært uheldig om det ikke tilrettelegges for at lærere skal ha mulighet til å ha jevnt blodsukker som vi alle vet bedrer fokus og humør, gjennom skoledagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg er helt enig med Maverick. Løsninger som gjør at vi som arbeidstakere ikke har mulighet til å spise (eller tisse) før langt utpå dagen bør ikke godtas.
![]() |
#75 |
koko
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg spiser en Skyr i møtetiden, vi har også servering av frukt da.
![]() |
#76 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det godtas ikke, men som lærer går man heller ikke fra en elev på 8 år som griner fordi noen har kaster bamsen hennes på taket eller en annen elev som trenger plaster fordi man selv skulle spist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg legger timeplanene på en skole. Jeg tilstreber at alle på papiret skal ha 30 min uten pause. Det går til en viss grad. Og så kommer hverdagen, med timer som skal avsluttes, sår som skal plastres, kopimaskiner som streiker, foreldre som må ringes, osv osv. Konsekvensen er at 30 min pause er en sjeldenhet, og jeg løfter ikke et øyenbryn om/når lærerne spiser på møte.
![]() |
#78 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingPc på møter er hos oss like naturlig som en notatblokk. Notater underveis må vi kunne ta. Jeg har sjelden med pc og bruker derfor telefonen aktivt i møter. Sjekker ting på nettet ol.
![]() |
#79 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingJeg strikker, og jeg strikker nær sagt hvor som helst, og i mange settinger. Jeg kan overhodet ikke se at strikkingen i seg selv er forstyrrende i forhold til lyd, men det er meg. MEN, jeg er helt enig i forbud på møter og slikt. Interne møter på arbeidsplass, foreldremøter på skoler, etc. IKKE fordi det lager lyd, men fordi det for meg langt på vei viser at man ikke har særlig interesse for møtet. På lik linje med at surfing på nettet, spil etc på telefon vitner om det samme.Er man i et møte, eller sosiale anledninger forøvrig, så har man fokus på det, og lar alt annet vente.
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rektor forbyr strikkingFor meg personlig så kan strikking (eller drodling eller lavintense mobilspill) bidra til konsentrasjon og at jeg ikke fader ut. Facebook eller insta eller annet er noe annet, det krever nok av hjernen til at jeg "forsvinner" fra møtet.
![]() |
|
|