|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det innafor?Dersom de kjenner situasjonen med lang oppussing, sparing til kjøp av malejobb, sykmelding, og det ikke er mannen som har tilbydt seg, så synes jeg det er frekt og slettes ikke innafor å be om hjelp til en såpass stor jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det innafor?
Selvsagt er det langt mellom. Det var et svar på innspillet om at så mange synes det er uproblematisk å si nei. Det er ikke alltid uproblematisk, men man må gjøre det likevel. Vi lever ikke i en verden hvor ting som er riktig nødvendigvis er uproblematisk. Det var poenget mitt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 24-10-19 kl 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er det innafor?Ja, og det generelle nivået for både tilsiktet og utilsiktet ubetenksomhet er som regel langt (laaaangt) høyere enn man håper på. Det må man nesten bare ta høyde for, og i det perspektivet vil jeg si scenariet i HI er innafor. Og med det mener jeg umusikalsk, men innafor i den grad at man må ta på egen kappe å svare til beste for eventuelle berørte.
![]() |
![]() |
#124 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Er det innafor?Hvordan går det nå, Cumulus? Har dere fått avklart med svigers at han ikke kan bidra?
![]() |
#125 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, han sier han skal gjøre det fordi det ikke er akkurat nå, men om et par uker. Jeg synes det er helt dust, men gidder ikke bry meg. Hvis det er sånn han vil prioritere så får det være hans valg. Men neste gang han sier at vi skal spare for å betale noen for å gjøre noe hjemme, skal jeg si at det er helt uaktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Personlig pessimist
|
Ja, det forstår jeg godt. Vi har hatt mange samtaler i heimen om at vi må samarbeide om å holde den totale belastningen for familien vår på et så akseptabelt nivå som vi rår over. Og også trivselen. Det innebærer jo en del vanskelige avgjørelser, grensesetting og prioriteringer. Vi velger nok annerledes enn mange andre, men alfa og omega må jo være at vi innad drar lasset i samme retning, i det minste.
![]() |
![]() |
#127 |
Tøff
|
![]() Sv: Er det innafor?Jeg spurte mannen her hva han synes om dette og svaret hans var at "huh, kunne ikke like godt svigers bedt dere betale maleren så kunne dere vært sammen og malt eget hjem? Da tilbringer han i det minste tiden sin med egen familie".
![]() |
#128 |
Introvert optimist
|
Grei oppsummering.
![]() |
#130 |
Leser
|
Ja, jeg har tenkt litt på diskusjonen (og har hatt samme diskusjon med flere repeterende ganger). Mulig det som nevnes med "det er bare å si nei" egentlig betyr "Dette er den eneste mulige løsningen", ikke "dette er enkelt-penkelt"? Jeg bruker "bare" i begge situasjoner, når det bare eksisterer en løsning og ting er enkelt.
![]() |
#131 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Slik hadde jeg nok også vurdert situasjonen.
![]() |
#132 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Tja, det kan vel hende man har behov for å komme litt vekk fra egen familie også, og få tilbringe litt tid med foreldrene sine. Jeg har i allefall det en gang i blant.
![]() |
|
|