|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?
Akkurat det er vi like gode/dårlige på her i heimen.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her har du meg også.
![]() |
#23 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Faktisk så synes jeg det er litt sånn her også |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Vi deler ganske greit synes jeg. Jeg handler maten og lager middag. Han ordner matpakke og passer på at de får i seg noe å spise rett etter skolen og til kvelds. Oftere og oftere holder det med å minne barna på at det de må spise, så den oppgaven blir lettere og lettere.
![]() |
#25 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Her har vi alltid vært veldig likestilte, både i oppfølging av barn og hjem. Litt skyldes at jeg er syk, men like gjerne at jeg er gift med en mann som har stor glede og interesse av å være tilstedeværende far. Han tar sin plass helt naturlig, og har gjort det fra den dagen barna ble født. Ellers vil jeg si det er nokså 50:50 i fordelingen av kjønn i foreldreutvalg og fritidsaktiviteter. Fra mine år som foreldrekontakt, så var det en liten overvekt av menn.
![]() |
![]() |
#26 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem gjør hva?Eg er aleinebuande og gjer dermed alt sjølv som eg ikkje kan kjøpe meg hjelp til eller fri til kjæresten om hjelp til. Det eg savnar å ha nokon til å avlaste meg på er det som handler om bil, hage og "vaktmesterdill", ikkje bursdagsgåver, handel, klesvask og kakebaking
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg mener mannen min gjør mye mer enn meg, han mener vi gjør ca like mye. Mannen min tar feil. Han er jo ikke biologisk far til sønnen min, kom inn i livet vårt da sønnen var 6 år, men han er på alle måter en like deltakende forelder som meg, så vi er veldig heldige. Søsteren min klager over at hennes unger henvender seg bare til henne når de trenger hjelp til noe, lurer på noe eller vil ha noe, men slik er det ikke hos oss.
![]() |
![]() |
#28 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvem gjør hva?I mitt hode gjør ikke mannen en dritt |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Det blir egentlig skjevere og skjevere hos oss, vi gjorde omtrent 50/50 i mange år (selv om jeg jobbet en god del mer).
![]() |
#30 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg har i realiteten alt med innkjøp av mat, matlaging og baking å gjøre, med unntak av skolemat. Nei, forresten, han lager kveld og frokost til ungene også. Det var da som pokker.
![]() |
#31 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem gjør hva?Egentlig tror jeg vi gjør ca like mye. Når vi har hverdagsliv så lager han f.eks frokost mens jeg får opp 5 åringen og følger op stell på badet f.eks. Det er svært sjelden at en av oss «jobber» mens den andre sløver. Jeg er nok mer flik til å følge opp bursdager og gaver og klær og sånt, men han handler all mat, og han lager nesten all mat også.
![]() |
#32 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg ville si 50-50 all den tid min mann er FAU-leder for skolen til minste, og tar mange av møtene som holdes på skolen til eldstemann. Gavehandling tas av den som har tid. Jeg tar gjerne bakingen, men han tar den om jeg ikke rekker det. Ellers deler vi på de fleste skoleoppgavene etter hvem som har kapasitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Jepp, Bortsett fra at overskuddet til min mann går med på å jobbe og skrive på doktorgraden sin. Og jakt de månedene det er aktuelt. Og han tar matauk på slakt og frukttrær.
![]() |
#34 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg handler mest, lager 90% av maten, vasker klær og bretter, rydder og vasker, støvsuger litt, vasker badene, baker og ordner til selskaper, passer på bursdager og gaver og julekort og slikt, holder orden på alt økonomisk, følger opp lekser, sørger for innkjøp av klær og utstyr, passer på all logistikk, jobber i hagen, kjører og henter på fritidsaktiviteter, følger opp kamper, og går på foreldremøter og dugnader, følger til lege og fysio og slikt, hjelper gamle foreldre.
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10 ![]() Sist redigert av oslo78 : 24-10-19 kl 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Mannen min er fotballtrener. Tidligere for lagene til begge ungene. Nå «bare» for snuppa sitt lag, men på J15/17-nivå er det også en relativt omfattende jobb. Så han legger ned mer tid i ungene enn mine Facebook-innlegg, baking og bursdagspresanginnkjøp. Mye mer tid.
![]() |
![]() |
#36 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg gjorde alt mulig, gidder ikke ramse opp, men flere av dere har beskrevet det ganske fint.
![]() |
#38 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg er alene, og gjør følgelig alt alltid.
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Hvem gjør hva?Jeg gjør alt i hovedinnlegget, men mannen følger til lege og helsestasjon og tannlege, han lapper klær og syr i knapper og vasker gardiner og han har middag klar når jeg kommer sent hjem fra jobb, så jeg føler vi har funnet oppgaver vi begge syns er greie i grunnen.
![]() |
#40 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvem gjør hva?Ja. Han kommer til å få SJOKK når han til våren sitter der og må ordne alt det der alene 50 prosent av tiden. Når det er sagt er han superflink med ungene. Og stiller alltid om jeg bare orger det først. Men i to hushold må han nødvendigvis orge på sin tid..
![]() |
|
|