|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Røykepauser på jobbNå er det jo generelt flere og flere som slutter å røyke, men på min avdeling er det fortsatt 5-6 stykker som holder stand. Og de røyker mye synes jeg, de er ute ca. en gang i timen, og det går fort et kvarter. Samtidig sutrer og klager de over at de har mye å gjøre.
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røykepauser på jobbDet høres veldig mye ut, men det er jo et problem for leder i så fall tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Røykepauser på jobb
He, he, og lederen er en av dem. Dvs. jeg tror ikke han røyker like mye, men har ikke helt kontroll på ham.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Røykepauser på jobbDette er vel i boksen ting du ikke kan kontrollere og det ikke er noe poeng i å irritere seg over? Jeg skjønner absolutt frustrasjonen, men det er jo ikke egentlig noe kolleger har noe med. Leder synes vel det er greit da, siden h*n er en av dem?
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Røykepauser på jobbHvis ikke du er sjefen deres, så er det strengt tatt ikke noe å bry seg med. Hvis det svekker en team-leveranse ville jeg diskuterert det med teamet, og ble det ikke bedring, ville jeg lufter det med leder.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Røykepauser på jobbNei, dere har helt rett, ikke har jeg noe med det, og ikke kan jeg gjøre noe med det.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Røykepauser på jobbNå er jeg «bare» prosjektleder, men hvis prosjektet mitt hadde hatt medarbeidere som tok 15 minutters røykepause hver time OG ikke leverte til fristene, så hadde jeg snakket med lederen deres. Jeg synes det høres veldig mye ut.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røykepauser på jobb
Man har ikke rett til 5 minutters røykepause nei, uansett hvor man jobber. Hvis man har svært monotont arbeid har man rett til avbrekk fra dette arbeidet i 5 minutter i timen. Avbrekket kan være å gjøre annet arbeid, selv om det ofte blir tolket til at det er rett til en pause det står i loven. Det er det altså ikke.
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Røykepauser på jobbDet høres jo ut som de bruker hinsides mye tid på røyking, så jeg ville nok kanskje rapportert det til ledelsen. Det er en ukultur å bruke 25% av arbeidstiden på røykepause.
![]() |
#11 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røykepauser på jobbHer røykes det 2-3 ganger i løpet av en dag. Tiden brukes noen ganger på å drøfte faglige ting og telefoner.
![]() |
#12 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Røykepauser på jobbÅ røyke en sigarett i timen i løpet av arbeidsdagen er hinsides mye uansett om arbeidet er stressende eller ei. Jeg røyker selv, vanligvis, en gang på jobben (lønsj) og resten andre steder. Jeg har "klagd" på kollegaer som røyker tre-fire ganger på jobb. Skjønner godt at kollegaene dine ikke rekker arbeidet sitt når de går fra det så ofte og lenge. De er borte mer enn tiden det tar å røyke en sigg, de skal transportere seg til og fra røykestedet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Røykepauser på jobbJeg har jobbet med en del ineffektive kollegaer, men aldri har det vært en røyker. :dukker:
![]() |
#14 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Røykepauser på jobbDet har helt hinsides mye, og jeg kan ikke forstå at det godtas.
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Røykepauser på jobbDa har jeg fått bekreftet mine mistanker om at det røykes veldig mye her, og fått ut litt frustrasjon. Arbeidet vårt er absolutt ikke monotont, og vi har veldig stor frihet på arbeidsplassen, så vi kan ikke påberope oss pauser av den grunn.
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Røykepauser på jobbJeg har ikke en gang tenkt på det, men jeg tror ikke det er en eneste som røyker her på kontoret i arbeidsdagen! Så utrolig deilig å slippe den rekingen og eimen.
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Røykepauser på jobbDe få som røyker på jobben min røyker kun i pausen sin.
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Røykepauser på jobbAv og til er alt man trenger å lufte frustrasjonen, og få støtte på at man ikke er sær som reagerer, uten at man egentlig ønsker råd om hva man bør gjøre med det. Antar dette er en slik situasjon, og du har herved min sympati og forståelse.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Røykepauser på jobbVi har en slik. For et eller to år siden ble det forbudt å røyke på området, så nå går det mye tid bort med å gå utenfor porten mange ganger om dagen.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røykepauser på jobbJeg har et par kollegaer som røyker. Jeg er ofte teamleder på jobb og de spør meg alltid om det er ok at de går ut og "lufter seg". Jeg syns det er uproblematisk, og ser heller at de bruker fem minutter på trappa enn å gå rundt med abstinenser. Men hadde det vært 15 minutter i timen så hadde jeg satt foten ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|