Sv: Hvis man skal lese Terry Pratchett ...
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det dumme med den første er imidlertid at den er såpass annerledes enn det bøkene utover i serien er, at dersom man ikke liker den så godt, kan man bli forledet til å tro at man ikke vil like resten heller. ... Mort og Reaper Man er de to første bøkene der Death er hovedpersonen, og de kan nok også fungere bra som introduksjon....
De to første henger sammen og er vel de eneste som ikke kan leses alene. Og jeg husker jeg leste over femti sider i den første før jeg skjønte at den var morsom Reaper Man vil jeg ikke anbefale som introduksjon, den er litt sær, kjenner flere enn meg som ikke helt forsto den. Men nå skal jeg snart lese den en gang til, kanskje jeg har det mer gøy da?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg tror de aller fleste (hvis ikke alle) Discworld-romanene forklarer dette på ett eller annet tidspunkt, ofte helt til å begynne med. Men sikkert ikke like detaljert som CoM. 
De ti siste forklarer ikke noe særlig om det der med skilpadder osv.
Opprinnelig lagt inn av Juste, her.
...Ellers så må jeg bare si at alle som er musikkinteresserte MÅ ha lest Soul Music før de dør!!...
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Da er vi tre påmeldte! Har dere bestilt boken? Itte je, har ikke funnet den. (Har ikke lett iherdig altså.) Si fra hvor dere finner den da!
I tillegg til de du har fått oppgitt allerede kan jeg anbefale www.outland.no De har rask service
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Takk. Jeg lette etter den på norsk jeg. Jeg får vel lese den på engelsk da, som alle andre mennesker. Jeg er bare litt bortskjemt serru.
Har lest en del Pratchett på norsk for det minste barnet, men er ikke imponert over oversettelsen. Du går glipp av veldig mange morsomheter fordi forlaget ikke har spandert penger på en dyktig oversetter. De kan ikke sammenlignes med kvaliteten på HP og LOTR på norsk
Eller får dere ha lykke til og glede med leseringen 
|