Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Besøk av venner som har hund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-19, 23:51   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besøk av venner som har hund

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Det er mye hunder i familien her, og et par i familien tar alltid med seg minst én av de to bikkjene sine.
De er masete og slitsomme hunder når de er på besøk, og de roer seg aldri ned, bare løper rundt og maser. Men jeg elsker hunder, og alt dette hadde forsåvidt vært helt greit for meg, og de fleste de drar på besøk til, hadde det ikke vært for at HVER BIDIGE GANG, uten unntak, så driter minst en av dem inne. Helst på teppet. Noen ganger tisser de også
Samme pokker hvor lenge de har stått i bånd ute først, eller vært i skogen eller hvahardu. Og dette er ikke små valper, altså, det er hunder på fem og tre år. Og eierne bryr seg ikke. Det er ingen tilsnakk, ikke snakk om å sette hundene ut når det skjer, ikke noe. Jeg forventer ikke at det skal skrikes og kjeftes, men de har ALDRI prøvd å venne bikkjene av med denne grusomt irriterende uvanen. Det er nesten bare såvidt de plukker opp etter dem.
Så de to hundene har jeg sagt i fra at jeg ikke orker å ha på besøk. Det hjelper at vi har tre katter som ikke liker masete hunder.
Men de tar fortsatt ofte med hundene når de er hos andre i familien. Og jeg får like lyst til å vrenge dem hver gang. (Eierne, ikke hundene. De kan ikke noe for at de aldri har fått tilstrekkelig opplæring.)

Å herrefred...jeg hadde klikka. Og jeg har hund selv...

Den dagen hun hadde vandret rundt og vært som et forstyrrende moment der jeg var, så hadde hun blitt satt i bilen, eller på et rom alene. Og ok, hadde hun vært en "sånn hund", så hadde hun aldri vært med bort heller da. Mi er heldigvis ei som knapt merkes der hun er, til tross for at hun er en stor hund.

Og hadde hun begynt å markere inne hos andre, da hadde det også vært rett ut i bilen, eller egnet rom. OG, jeg hadde selvfølgelig ryddet opp, vasket og lagt meg langflat.
Uhell kan skje, men dette er mer markering, og unnskyld meg...dårlig oppdragelse. Eller en fullstenndig mangel på evnen til å lses hunden fra eiers side.
Besøk på fremmede steder kan stresse en hund, og er det en ivrig markerer, så vil dette skje. Men da må eier ta tak.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.