Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julaftentradisjoner - noen jeg kan stjele?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-19, 07:14   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julaftentradisjoner - noen jeg kan stjele?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har dere noen plan B når det ikke er snø? Synes det har vært mangelvare de siste årene.

Har ikke de siste julene vært ok da? Men at det var lite snø i jula for noen år siden? Jeg er så glemsk, jeg sliter med å huske jula i fjor.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 08:27   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke så veldig mange tradisjoner før selve kvelden.

Vi pynter stuen og treet sammen på lille julaften ettermiddag. Jeg synes at det er hyggelig at alle er med. Kassene finnes frem fra loftet og jentene har store tanker om hvor alt skal være.

Selve julaften starter hos oss kl. 17. Da kommer gjestene og vi drikker champagne før vi går til bords. Vi spiser torsk og det har kanskje den fordelen at det ikke er fullt så tungt som en kjøttmiddag.

Vi går rundt treet rett etter middag. Alle velger en sang hver og vi avslutter alltid med Deilig er jorden.

Vi åpner gaver, men i motsetning til mange andre her så tar vi ikke en og en. Vi vil ikke at gaveåpningen helt skal dominere kvelden, så vi tar 2-3 gaver samtidig til ulike personer og så åpner de samtidig. Vi har fremdeles god tid til å se og beundre (og skrive ned) hva de har fått. Det er ikke noe hastverk over det. Jeg skriver lister sånn at det er lett å huske og takke etterpå. En slik gaveåpning gjør at vi har mer tid til å prate sammen, spise kaker og kanskje spille ett spill dersom noen har fått noe morsomt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 09:06   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Har ikke de siste julene vært ok da? Men at det var lite snø i jula for noen år siden? Jeg er så glemsk, jeg sliter med å huske jula i fjor.

Er nok like gjerne jeg som er glemsk altså, kom på at i jula i fjor da berget vi med snø akkurat på julaften, så jeg tror du har rett i det, men fra og med første juledag og fram til over nyttårsaften var det regn. Sammenhengende.

Gammel 19-11-19, 09:18   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi var på kino en jul. Det var en helt super måte å få dagen til å gå. Der var det hoppeslott og julenissen kom innom. Men så var det bare oss og en annen familie. Så kinoen var bare åpen det året. Synd for det hadde nok blitt en tradisjon for oss.

Her er dagen rolig. Tv, matlaging, rydding etter bursdagsfeiring dagen før. Dekke bord og gjøre klart for kvelden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.