Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Trenger innspill til etisk dilemma (rampenisse)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-19, 16:22   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger innspill til etisk dilemma (rampenisse)

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Her lever nissemusa (samme konsept, men synlig filtdott ) friskt videre selv om ungene er 11 og 13. Jeg skulle aldri ha begynt med dette!

Er det bare jeg som får rare bilder i hodet av "nissemus med filtdott"?

Jeg synes også bare dere skal fortsette. Det glir naturlig inn i bevisstheten etter hvert. Vi har en stige med 24 trinn, og en nisse med bøyelige armer og ben som "klatrer" (flyttes) opp ett trinn for hver dag i advent. Nissen klatrer om natta når ungene sover. Der var det en periode hvor ungene så litt sånn tvilende ut mens de sa "det eeeer du som gjør det mamma, ikke sant ... ?", som jeg nektet å svare på, men bare humret litt. Så på et tidspunkt begynte eldste å flytte nissen opp hvis jeg hadde glemt det, og passet på at ikke småsøsknene så når hun gjorde det, så blunket hun lurt til meg. Når de skjønte at nissen ikke klatret selv vet jeg ikke, men de har skjønt det nå i alle fall. Likevel fortsetter jeg å flytte den når de ikke ser det, for det er fortsatt noe litt magisk med det.

Sist redigert av My : 29-11-19 kl 16:27.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.