|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp med å løse en gåte
Jeg klarer ikke ved første øyekast å finne noe som knytter noen av konene til Heyerdahl til motstandsbevegelsen.
![]() |
#3 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det lurte vi på også.
Fant heller ikke ut noe om det. Men kan og være noe annet enn motstandsbevegelsen under krigen, det står «motstandsmiljøet» så hun kan jo ha vært i mot EU, pelsoppdrett og hva som helst annet. Vi klarte heller ikke knytte Heyerdahl til Sørlandet?
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Trenger hjelp med å løse en gåteThor Heyerdahl var vel fra Larvik. Eller eventuelt bodde han der. Det er jo utgang i form av båt til Danmark i Larvik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp med å løse en gåteDe rike brødrene må vel være Hans Rasmus Astrup og bror. HRA er vel eier av statuen av Michael Jackson og Bubbles (apen/sjimpansen) som har vært utstilt i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leser det som at "han med penger skapt av to brødre" og "endelig den verdenskjente artisten og kjæledyret hans" er to separate personer, og ikke nødvendigvis har noen tilknytning til hverandre?
![]() |
|
|