|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?Men lomper er jo laget av mel og poteter, er det bedre enn pastaplater, sånn karbo-wise? Spør fordi jeg ikke har peiling altså (eller gidder å prøve å finne det ut). I tilfelle er det jo en god ide.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?
I følge denne bloggen, er det ca halve karboinnholdet i lasagne med lomper vs lasagne med pasta. Så det går muligens ikke under lavkarbo, men hun her betegner det som smartkarbo. Lurer på om poteter har lavere GI enn pasta?
![]() |
#3 |
|
Mener å ha lest at forutsetningen for dette regnestykket er at man sammenlikner grove speltlomper med lys pasta. Men jeg finner det ikke igjen med googling.
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?Jeg hører mange som «lovpriser» lomper i lasagne og har også prøvd det selv. Elsker lomper i sin vanlige form. Jeg er lite kresen, men i lasagne synes jeg ikke det var godt, for å si det forsiktig. Bare soggy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Jeg fant det ikke i farten, annet enn at poteter har mindre kalorier, og mer vitaminer og mineraler enn ris og pasta. Det er noen år siden jeg leste litt om lavkarbo, så det er vel så som så med husken min også.
![]() |
|
|