Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-20, 11:34   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Jeg er invitert i to bryllup denne våren/sommeren. Begge har antrekk "mørk dress". Jeg har ingen ting i skapet (bortsett fra bunad eventuelt ...) som fungerer i bryllup, og jeg trenger inspirasjon!

Jeg praktiserer shoppekontroll eller noe i den dur, så jeg håper i finne noe på finn.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-20, 11:41   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Jeg liker de lange kjolene fra Floyd, så jeg ville gått med en derfra. Ligger mange fine tilsalgs på finn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-20, 12:21   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Shoppekontroll, og du eier en bunad?

For meg hadde det vært veldig enkelt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-20, 12:30   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Noe sånt - kanskje helst i knelang utgave:



Beklager det ørlille bildet. Det var faktisk mange fine, veldig rimelige kjoler på Zalando som jeg synes ville passe til en slik anledning.

https://www.zalando.no/dameklaer-kjo...ormell.selskap

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-20, 12:44   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Helt tilfeldig valgt farge, så klart.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-20, 14:54   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Helt tilfeldig valgt farge, så klart.

Det slo meg også.

Kjolen var elegant, da! :jepp:

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Shoppekontroll, og du eier en bunad?

For meg hadde det vært veldig enkelt.

Jeg vurderer å ha bunad, i alle fall til etter middag i det ene bryllupet, men tror jeg kan tenke meg å skifte etter det. Det andre bryllupet er i utlandet, og det er uaktuelt for meg å ha med bunad i kofferten.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-20, 15:04   #7
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Jeg skulle egentlig i et bryllup i Portugal i sommer, men endte opp med å bli hjemme. Da hadde jeg tenkt å finne en sommerkjole i skapet og pynte den litt opp med ekstra pene smykker fra smykkeskrinet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-20, 15:14   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Flowy, lett sommerkjole med litt bohemsk snitt i tynt chiffonaktig stoff. Gjerne med blomstermotiv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 09:30   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Jeg skal også i to bryllup i sommer. Har en sommerkjole som jeg har brukt i to bryllup + 40-årsdag så langt. Kommer til å være mange av de samme gjestene ved begge bryllup, som allerede så kjolen jeg hadde i fjor. Tenker at det er innafor å skaffe en ny sommerkjole til årets begivenheter.

Leter her inne for inspirasjon, og tar til meg tips om Finn og Tise.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 10:12   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Shoppekontroll, og du eier en bunad?

For meg hadde det vært veldig enkelt.

Meg også. Jeg registerer at mange som eier bunad ikke bruker den i bryllup. Det kan jo være mange grunner til det, men en periode virket det for meg som det ikke var hipt nok. Jeg har nylig fått tilpasset bunaden min etter å ha tatt av veldig mye, så nå sitter den pent for første gang noensinne. Jeg øver meg på å bruke den så mye jeg kan, den kostet jo en formue.

Tanken på å kjøpe ny kjole fordi gjestene har sett samme kjole tidligere er også ganske fremmed for meg.


Sist redigert av Hyacinth : 12-02-20 kl 10:20.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 10:22   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Jeg kan godt finne på å bruke bunad i sommerbryllup i Norge, men ønsker å se an været litt. Jeg har hatt den til stort og smått i 20 år, den er fortsatt fin og passer, men den egner seg ikke superbra på dansegulvet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 10:26   #12
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!



Den tidligere omtalte sommerkjolen er altså den rød/rosa saken til venstre i dette knippet fra Cubus.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 10:27   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Det forstår jeg. Jeg danser ikke så mye i bryllup, egentlig.

Men jeg har en oppfatning om at bunad ikke var «kult» nok en lang periode på 2000-tallet (heter det det? Jeg mener ikke hele 2000, liksom. ) Følte meg i årevis dum som kom i bunad når ingen andre gjorde det, selv om jeg visste at alle hadde.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 10:31   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Går mer enn gjerne med samme kjole, men har også lånt av en venninne en gang jeg ikke hadde lang kjole. Her ville jeg gått for finn og tise, ja. En lang, flowy sommerkjole er mer enn bra nok, og kan da brukes på diverse sommerfester etterpå. Ellers vil jeg si at ingenting oppgraderer en kjole som å bestille seg en frisørtime på dagen for oppsetning eller styling, de har ofte litt perler og den slags de kan sette i frisyren, om ønskelig. En slik frisørtime er ofte billigere enn en ny kjole, og man ser ut som a million dollars.

Ligger masse ute av kjoler som folk tenker de bare kan bruke en gang, så de er ofte i veldig god stand.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 11:02   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Velger gjerne bunad til norsk sommerbryllup og skifter til kjole etter middag. Da er den mest formelle delen over og en lett sommerkjole funker fint. Sør-Europa på sommeren så hadde det vært uaktuelt med bunad. Var i italia på brullup i juni et år. Så varmt at jeg holdt på besvime. 35 grader i borggården og absolutt ikke bunadsvær.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 11:11   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

For meg er det helt uaktuelt å bruke bunad i bryllup, og det er ikke fordi det ikke er hipt nok, eller fordi jeg vil shoppe, men det er bare ikke naturlig for meg. Det har heller ikke vært tradisjon i vår familie.

Jeg liker bunaden min, jeg, men ikke for bryllup. Dåp, konf, 17. mai.

Ikke at jeg er så himla mye i bryllup, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 12:17   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Der er jeg litt motsatt. Synes bunad er naturlig i bryllup, men ikke i dåp. Nå har jeg ikke vært så mye i dåp, akkurat, men jeg har ikke hatt bunad i de jeg har vært i, og ingen andre heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 12:54   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Jeg ville brukt bunad (i Norge) og så ville jeg skiftet til en fin sommerlig kjole på kvelden, av type fotsid fra f.eks lindex (mye fint i disse butikkene!).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 13:00   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Kommer den skiftingen kun fordi man vil danse? Eller er det andre grunner også? Spør bare fordi jeg har sett folk gjøre det, men jeg ikke skjønt hvorfor. Føler meg alltid litt teit når jeg ikke gjør det, men «alle andre» gjør det, og enkelte også med en slags kommentar om at «det er selvsagt» å gjøre det sånn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-20, 14:43   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjest i sommerbryllup? Vis meg hva du ville hatt på deg!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.


Tanken på å kjøpe ny kjole fordi gjestene har sett samme kjole tidligere er også ganske fremmed for meg.

For meg også. Det har kanskje noe å gjøre med at jeg ikke hadde klart å huske hva en eneste av de andre gjestene hadde på seg ett år senere, om jeg så hadde fått en million. Det samme gjelder forresten julebord (hvor jeg har hørt samme argument). Så antar jeg glatt at alle andre også er slik, men det trenger jo ikke å stemme, for alt jeg vet har andre, med større interesse for klær og fashion enn meg, fotografisk hukommelse når det gjelder slike ting.

Men at folk har lyst på en ny kjole, det har jeg full forståelse for altså. Man trenger ikke så mye bedre grunn enn det, egentlig, for min del.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no