|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Smal skallbukse
Såpass at det er idiotisk i yttertøy-sammenheng. Jakker kan man i større grad leve med at er litt romslige, men buksene må jo sitte greit på. I de fleste merker nytter det jo lite å gå ned til barnestørrelse, for barneklær er ofte videre, eller hvert fall ikke smalere, enn damemodell. Jeg måtte en kjapp tur ut med valpen og tok 9-åringen sin Swix langrennsjakke i 10 år. Den passet såpass greit at jeg tenker å arve den. Men buksa er for kort.
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smal skallbukseJa, skjønner dilemmaet. Jeg har gått mye ned og passer mange barnestørrelser. Men det største problemet er at jeg har lange bein og armer. Har måttet bytte ut alt yttertøy, og når kroppen trenger jakker i str 34-36, trenger armene str 40. Det er utrolig irriterende. Samme problem har jentungen min. Moren min har sydd inn en svindyr dunkåpe som var i L, men som nå er lang nok og smal nok, helt perfekt. Men det var en del arbeid. Kan ikke gjøre det hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Smal skallbukseJa, og i barnestørrelser forsvinner jo mer på lengden for hver størrelse man går ned, enn forskjellen i lengde på XS og S osv i dame. Og armlengde skjønner jeg at må være utfordrende. Jeg har tynn boblejakke fra Stormberg i 164. Den er i videste laget, men en ørliten tanke kort i armene til meg. Og jeg har korte armer.
![]() |
![]() |
|
|