Sv: Litt lavere-karbo ...
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Hvilket pålegg bruker du? Magert pålegg metter ikke så godt. Spiser du feks. knekkebrød med syltetøy eller lett-brunost, må du ofte opp i 5-6 stykker for å bli mett. Har du derimot proteinrikt og fett pålegg på, og MYE av det, blir du fortere mett. Jeg klarer bare ett stk nå, men jeg er jo mageoperert. Før det holdt det med 2, maks 3, fordi jeg hadde tykt lag med meierismør og pålegg som feks. masse makrell i tomat, 3-4 skiver skinke eller 3-4 skiver helfet ost på. Da trenger man færre knekkebrød.
Jeg må innrømme at jeg steiler litt ved tanken på å legge i meg masser av fett ... Og "husmannstanken" om å spise tykke brødskiver med lite pålegg er nok ikke snudd i en fei hos meg. Jeg liker ikke smør, men å spise mye makrell i tomat eller kjøttpålegg og mindre brød/knekkebrød skal jeg forsøke. Takk for tips!
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
På brød eller knekkis er det godt med cottage cheese (som jeg ser du spiser), litt pinjekjerner, ruccola eller alfalfaspirer og kokt skinke eller kalkunpålegg (flere skiver). Det blir friskt og godt. Man kan også eventuelt ta valnøtter på.
Da trenger man ikke å spise så mange skiver.
Takk for tips. Pelen. Det ser godt ut. Men hva er alfalfaspirer?