|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?
Samme her. Det er helt sjukt travelt, umulig å få samla seg om oppgaver som krever konsentrasjon, ungene er kortlunta og klengete, og jeg driver IT-support og prøver å hanke inn elever som lurer seg unna all min ledige tid. I går la jeg meg 01.50, og hadde fortsatt bare tatt en brøkdel av den rettebunken jeg egentlig skulle blitt ferdig med i løpet av dagen. I dag har jeg planlagt time om amerikansk presidentvalg, mens jeg hadde en konstant strøm med Pokemon-foredrag i bakgrunnen. Før det satt to stk avkom og så på meg mens jeg dusja, for de er så needy at de ikke vil slippe meg om det kan unngås.
![]() |
![]() |
#42 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har ikke unger som må følges opp, annet enn Mellomste i karantene og det er selvsagt kun handling jeg utfører for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har mer tid enn vanlig, hovedsaklig fordi det ikke er aktiviteter/trening på ettermiddag/kveld. Så jeg har brukt mer tid på å gå tur med mannen, se mer tv, spille mer sudoku og være mer på internett.
![]() |
#44 |
I mål
|
Helt ærlig: Jeg synes at skoler som har lagt opp til noe som krever så mye av lærere som er hjemme med små barn, har bommet helt i denne situasjonen. I tillegg har dere vel en ledelse, en rådgivningstjeneste, en elevtjeneste? Noen av disse må kunne ta over innhanking av elever som lurer seg unna, dersom dette virkelig må følges så tett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Dig for victory!
|
Skolen har ikke lagt opp til det, men det har tatt noen dager å få koordinert. Ledelsen avlaster oss og tar over noe kontakt med IKO-elever, og elevtjenesten er for lengst kobla på de elevene som trenger det. Problemet nå i starten er mest å flytte undervisning over på Teams, fordi It’s Learning henger hele tida, og at jeg allerede er kraftig bakpå med vurdering etter ti dager influensa. I tillegg har jeg mange elever som er litt vel pliktoppfyllende og bomber meg med meldinger, og de får beskjed om å roe seg ned litt.
![]() |
![]() |
#46 |
I mål
|
Men må virkelig alt dette fikses denne uka? Dette har jeg ikke noe med, men uansett. Elevene overlever om de må vente litt på de vurderingene og Teams henger det også og uansett skal det bli ny server på ITS i dag. Det er bra du ber elevene roe seg ned. Som skoleleder må jeg innrømme at jeg mener jeg har en todelt oppgave nå; det ene er å ivareta elevene og det andre er å ivareta lærerne. Da må vi tillate den siste gruppa å ta seg litt tid, og det er et ledelsesansvar å kommunisere. Nå sier jeg ikke at din ledelse ikke har gjort det. Men ingen tjener på at en fjerdedel av arbeidsskokken ikke er istand til å jobbe når skolene en gang åpner igjen grunnet for stor belastning hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Vi har rolige morgener. I stedet for å ut av huset ca. 07.30, går jeg fra frokostbordet 07.59.
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Mer rot, ja. Klær her og der, frokostrester, flere oppvaskmaskiner som må tømmes osv osv.
![]() |
#49 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har mer tid til FP.
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har mer tid sammen med ungene, unektelig. De går litt på selvstyr mye av dagen, men vi er jo her og passer på og koser på dem. Så langt håndterer de dette veldig bra. Men ellers merker jeg lite til så mye ekstra tid, utover at det er null kjøring til aktiviteter på kveldene. Det kan godt hende jeg får utnyttet den tiden som ikke går til transport osv. bedre når dette går seg mer til, men foreløpig er det barn, skoleoppfølging og jobb som fyller det meste av døgnet.
![]() |
#51 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Altså, jeg HAR tid til tur ut midt på dagen, det har jeg. Eller, frihet til å gjøre det og heller jobbe lengre utover.
![]() |
#52 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Vel, som 100 % sykemeldt i isolasjon så får man jo tid til å holde seg veldig, veldig, veldig oppdatert på nyhetene.
![]() |
#53 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Men det er jo klart, man får jo mer tid som familie selv om vi holder på med hvert vårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Har ikke noe særlig mer tid til overs her. Jeg bor bare 3 min gangavstand fra jobben, så de seks minuttene reflekterer jeg ikke noe særlig over.
![]() |
#58 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har et håp om at det skal gå seg til og at jeg får mer overskudd etterhvert. Vi får se.
![]() |
#59 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har ikke så mye tid til ting som krever tilstedeværelse, da førsteklassingen vår har tre ganger så stor arbeidsmengde som femteklassingen, og trenger ganske konstant veiledning.
![]() |
#60 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?På jobb er det hektisk, men jeg får unna ting som "skulle/burde" ha vært gjort.
![]() |
|
|