Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva har du plutselig fått tid til?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-20, 14:57   #41
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du plutselig fått tid til?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det har vært så sykt stressende med hjemmekontor og 3 unger hjemme at TID har jeg ikke fall ikke fått mer av.

Samme her. Det er helt sjukt travelt, umulig å få samla seg om oppgaver som krever konsentrasjon, ungene er kortlunta og klengete, og jeg driver IT-support og prøver å hanke inn elever som lurer seg unna all min ledige tid. I går la jeg meg 01.50, og hadde fortsatt bare tatt en brøkdel av den rettebunken jeg egentlig skulle blitt ferdig med i løpet av dagen. I dag har jeg planlagt time om amerikansk presidentvalg, mens jeg hadde en konstant strøm med Pokemon-foredrag i bakgrunnen. Før det satt to stk avkom og så på meg mens jeg dusja, for de er så needy at de ikke vil slippe meg om det kan unngås.

Jeg håper det roer seg nok til at jeg kan få vurdert de siste elevtekstene og jeg kan ta fri i helga.

Gammel 18-03-20, 14:59   #42
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke unger som må følges opp, annet enn Mellomste i karantene og det er selvsagt kun handling jeg utfører for dem.

Reisetiden jeg sparer og litt til brukes på min mor, hun får ingen kommunale tjenester for tiden. Jeg går opp, får i henne lønsj og går tur med henne. Og handler for henne. Det er godt å gå, men litt mentalt utmattende å være sammen med henne hver dag. Noen andre, dvs Broder'n eller Helten tar seg av middagen.

Med andre ord blir det lite annet ekstra jeg får tid til. Det jeg faktisk merker er at totalt er jeg mer ovenpå mentalt, så jobbreisen sliter kanskje mer enn jeg har trodd .

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 15:05   #43
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har mer tid enn vanlig, hovedsaklig fordi det ikke er aktiviteter/trening på ettermiddag/kveld. Så jeg har brukt mer tid på å gå tur med mannen, se mer tv, spille mer sudoku og være mer på internett.

På dagtid får jeg ikke gjort noe mer enn jobben min, stort sett. Pausene er alene og helst ute i friluft, så det føles annerledes, men jeg har jo pauser til vanlig og.

Gammel 18-03-20, 15:06   #44
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Samme her. Det er helt sjukt travelt, umulig å få samla seg om oppgaver som krever konsentrasjon, ungene er kortlunta og klengete, og jeg driver IT-support og prøver å hanke inn elever som lurer seg unna all min ledige tid. I går la jeg meg 01.50, og hadde fortsatt bare tatt en brøkdel av den rettebunken jeg egentlig skulle blitt ferdig med i løpet av dagen. I dag har jeg planlagt time om amerikansk presidentvalg, mens jeg hadde en konstant strøm med Pokemon-foredrag i bakgrunnen. Før det satt to stk avkom og så på meg mens jeg dusja, for de er så needy at de ikke vil slippe meg om det kan unngås.

Jeg håper det roer seg nok til at jeg kan få vurdert de siste elevtekstene og jeg kan ta fri i helga.

Helt ærlig: Jeg synes at skoler som har lagt opp til noe som krever så mye av lærere som er hjemme med små barn, har bommet helt i denne situasjonen. I tillegg har dere vel en ledelse, en rådgivningstjeneste, en elevtjeneste? Noen av disse må kunne ta over innhanking av elever som lurer seg unna, dersom dette virkelig må følges så tett.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 15:17   #45
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Helt ærlig: Jeg synes at skoler som har lagt opp til noe som krever så mye av lærere som er hjemme med små barn, har bommet helt i denne situasjonen. I tillegg har dere vel en ledelse, en rådgivningstjeneste, en elevtjeneste? Noen av disse må kunne ta over innhanking av elever som lurer seg unna, dersom dette virkelig må følges så tett.

Skolen har ikke lagt opp til det, men det har tatt noen dager å få koordinert. Ledelsen avlaster oss og tar over noe kontakt med IKO-elever, og elevtjenesten er for lengst kobla på de elevene som trenger det. Problemet nå i starten er mest å flytte undervisning over på Teams, fordi It’s Learning henger hele tida, og at jeg allerede er kraftig bakpå med vurdering etter ti dager influensa. I tillegg har jeg mange elever som er litt vel pliktoppfyllende og bomber meg med meldinger, og de får beskjed om å roe seg ned litt. IT-supporten kommer til å gå seg til i løpet av noen dager nå. Vi har fått på plass et system for å følge opp at elever ikke bare siger unna. Det kommer til å bli mindre bare jeg får unna den rettebunken, men det er vanskelig å få konsentrert seg når det koker i alle ender.

Gammel 18-03-20, 15:28   #46
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Skolen har ikke lagt opp til det, men det har tatt noen dager å få koordinert. Ledelsen avlaster oss og tar over noe kontakt med IKO-elever, og elevtjenesten er for lengst kobla på de elevene som trenger det. Problemet nå i starten er mest å flytte undervisning over på Teams, fordi It’s Learning henger hele tida, og at jeg allerede er kraftig bakpå med vurdering etter ti dager influensa. I tillegg har jeg mange elever som er litt vel pliktoppfyllende og bomber meg med meldinger, og de får beskjed om å roe seg ned litt. IT-supporten kommer til å gå seg til i løpet av noen dager nå. Vi har fått på plass et system for å følge opp at elever ikke bare siger unna. Det kommer til å bli mindre bare jeg får unna den rettebunken, men det er vanskelig å få konsentrert seg når det koker i alle ender.

Men må virkelig alt dette fikses denne uka? Dette har jeg ikke noe med, men uansett. Elevene overlever om de må vente litt på de vurderingene og Teams henger det også og uansett skal det bli ny server på ITS i dag. Det er bra du ber elevene roe seg ned. Som skoleleder må jeg innrømme at jeg mener jeg har en todelt oppgave nå; det ene er å ivareta elevene og det andre er å ivareta lærerne. Da må vi tillate den siste gruppa å ta seg litt tid, og det er et ledelsesansvar å kommunisere. Nå sier jeg ikke at din ledelse ikke har gjort det. Men ingen tjener på at en fjerdedel av arbeidsskokken ikke er istand til å jobbe når skolene en gang åpner igjen grunnet for stor belastning hjemme.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 15:29   #47
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har rolige morgener. I stedet for å ut av huset ca. 07.30, går jeg fra frokostbordet 07.59.

I stedet for kaffepauser med kolleger går jeg en liten tur ut midt på dagen, for å bevege meg litt og få litt luft. På jobben er det jo traving til og fra, men nå sitter jeg mye mer stille.

Ut over det er alt som normalt, bare at vi er hjemme da. Ingen sangtimer, vennebesøk eller kjøring av unger. Men mer husvask, siden vaskehjelpen ikke kommer, så det går litt opp i opp.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 15:34   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jepp. Men mer rot. Men bare det at ingen skal ut og inn og ingen har noen planer, sparer man jo veldig mye tid på.

Mer rot, ja. Klær her og der, frokostrester, flere oppvaskmaskiner som må tømmes osv osv.

Men absolutt mer tid sammen.

Gammel 18-03-20, 15:35   #49
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mer tid til FP. Men det er ikke pga. korona, men fordi jeg er operert og må være i ro.

Gammel 18-03-20, 16:54   #50
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mer tid sammen med ungene, unektelig. De går litt på selvstyr mye av dagen, men vi er jo her og passer på og koser på dem. Så langt håndterer de dette veldig bra. Men ellers merker jeg lite til så mye ekstra tid, utover at det er null kjøring til aktiviteter på kveldene. Det kan godt hende jeg får utnyttet den tiden som ikke går til transport osv. bedre når dette går seg mer til, men foreløpig er det barn, skoleoppfølging og jobb som fyller det meste av døgnet.

Gammel 18-03-20, 17:03   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg HAR tid til tur ut midt på dagen, det har jeg. Eller, frihet til å gjøre det og heller jobbe lengre utover.

Det er fint.

Gammel 18-03-20, 17:13   #52
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, som 100 % sykemeldt i isolasjon så får man jo tid til å holde seg veldig, veldig, veldig oppdatert på nyhetene. Jeg jobber så mye jeg orker, men ikke fullt. Jeg sover mer, fordi kroppen trenger det, og jeg har strikket litt mer.

Gammel 18-03-20, 17:22   #53
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo klart, man får jo mer tid som familie selv om vi holder på med hvert vårt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 17:29   #54
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, eller mer tid til å kjenne på at en er mutters alene.

Gammel 18-03-20, 17:33   #55
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Har ikke noe særlig mer tid til overs her. Jeg bor bare 3 min gangavstand fra jobben, så de seks minuttene reflekterer jeg ikke noe særlig over.

Jeg har halv dag hjemmekontor og halv dag sykt barn-dag for å følge opp minsten sin undervisning. Men i praksis tar de to mer enn en normal arbeidsdag til sammen.

Gammel 18-03-20, 17:42   #56
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sove ja, 0650 mot 0450 er ganske bra.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 17:53   #57
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den første uken hjemme har vært veldig hektisk. Overraskende hektisk, faktisk.

Gammel 18-03-20, 18:04   #58
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et håp om at det skal gå seg til og at jeg får mer overskudd etterhvert. Vi får se.

Gammel 18-03-20, 18:07   #59
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke så mye tid til ting som krever tilstedeværelse, da førsteklassingen vår har tre ganger så stor arbeidsmengde som femteklassingen, og trenger ganske konstant veiledning. Forslag til hvordan jeg legger dette fram for lærerne mottas med takk...
Det eneste jeg føler jeg kommer noen vei med er klesvasken. Har fått unna endel sånne ukurante ting som ellers bare blir liggende nederst i kurven.

Gammel 18-03-20, 18:37   #60
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

På jobb er det hektisk, men jeg får unna ting som "skulle/burde" ha vært gjort.

Hjemme - ligge i sofaen å se på filmer og serier. Sluke unna sesong på sesong med bra serier.

Vindusvasken venter jeg med...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.