|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
I mål
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?
Det er mye mellom der altså. Men altså, om man til vanlig er vant til overtid fra 21-24 hver kveld og fortsetter med det, er det mulig å redusere arbeid på dagen en god del. Med små barn i hus er det noen reelle begrensninger rett og slett. Og da hjelper det ikke å stresse. Man vil jo da se annerledes på det enn om man er vant til å ha all kveldstid til fri disp og nå mister det. Hva det er å ha det travelt og ikke, er veldig relativt, og folk har ulike grenser for hva de føler er naturlig tilpasning. Da snakker jeg selvsagt ikke om førstelinje i helsevesen og annet samfunnskritisk. De er i en helt annen situasjon selvfølgelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?I ettermiddag har jeg vasket balkong + vinduer og tatt fram balkongmøblene.
![]() |
#83 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg tror også at elevene overlever å ikke levere. Men når læreren (ikke klasseforstander for hun har studiedag, men den læreren de vanligvis har onsdag, uteskoledag, etterlyste lagring av innlest norsklekse sånn i 13-tiden, som jenta ikke hadde rukket gjøre før hun ble sendt på uteskole med naboen, så ble hun fortvila.
![]() |
#84 |
I mål
|
Og da synes jeg læreren er på bærtur og jeg hadde meldt fra til skolen. Vi drar utetiden midt på dagen så lenge vi kan og synes det er bra så lenge ungene koser seg ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Medlem siden: Mar 2008
Enig! Og jeg har normalt travle dager på jobb også. Men, dette blir nok en vane.
05 og 08 Sist redigert av millact : 18-03-20 kl 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Ungene mine greier skolegreier fint selv. Men jeg tror ikke jeg hadde gått i bakken hvis ikke. Har sendt beskjed til læreren at vi ikke rekker å følge så mye med, og at hun får si fra hvis det blir helt galt. Fikk tilbakemelding om at han burde skrive lengre tekster så det har jeg mast litt på.
![]() |
#87 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har mer tid, men føler ikke at jeg klarer å motivere meg til å fylle dem med noe konstruktivt. Det blir bare mer tid på nett og mer nyheter. Men skal vaske huset i dag i det minste. Har vanligvis vaskehjelp, men har avlyst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Nå har jeg plutselig all verdens tid, fordi planen var å vurdere og gi tilbakemelding på tysktekster, og jeg glemte å laste dem ned i går kveld. Det er helt håpløst å få tak i dem nå på dagtid, for It's Learning står i stampe. Hvilket betyr lite å gjøre nå på dagtid, og kveldsarbeid i stedet.
![]() |
#89 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Som HR-ressurs har eg travlare dagar enn på veldig lenge og det er mykje jobb. Likevel føler eg på meir overskudd og kjenner ikkje behov for å sove middag lengre
![]() |
![]() |
#90 |
Halloen!
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har ikke kapasitet til å følge opp hjemmeskolen til 17-åringen, jeg har mer enn nok med min egen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har jo mye mer tid på kveldene enn før, selv om det fortsatt er nok å gjøre på dagen. Jeg er et sosialt menneske, og pleier stort sett å være borte på trening og med venner flere ganger i uken. Nå er det Netflix fra klokken 20 hver dag, lzm.
![]() |
#92 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg har fått ryddet vaskerommet skikkelig - Det har hatt ganske stemoderlig behandling den siste tiden - så sånn sett er det mye hyggeligere å tilbringe tid der nå da.
![]() |
#93 |
Eklektisk
|
Jeg har brukt vanvittig med tid på fotballbanen, den tiden er dessverre over. Flere skuffer og skap skal nok ryddes. Og jeg skal få 100% kontroll over klær. Håper jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?I dag fikk jeg tid til lang "lunsjpause" med boller, kaffe og solkrok sammen med mellomdatteren, og det var jo helt vidunderlig.
![]() |
#95 |
Jeg hadde en slik dag i går og var helt utslitt da ettermiddagen kom. I dag er det bedre, men jeg er begynt å glede meg til helg.
![]() |
#96 |
|
Jeg tenker at både 15-åringen og 17-åringen tar ansvar for sin egen hjemmeskole. Jeg spør hver dag om de har gjort det de skulle og det påstår de at de har.
![]() |
#97 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?I dag har jeg hatt tid til å sitte litt på terrassen og fått litt sol i ansiktet. Det var deilig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Jeg er veldig fornøyd med at oppleggene til både eldste og mellomste passer dem bra. Eldste, på vgs, har fått et veldig tight opplegg, med innsjekk til timene, og leveranser for omtrent hver time. Det er bra, for han svimer litt og er ikke alltid like "drevet", før han har en tight deadline.
![]() |
#99 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva har du plutselig fått tid til?Å sovne på sofaen etter frokost
![]() |
|
|