Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferie i Norge

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-20, 11:22   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Siden Østerrike og Italia faller ut i år så har minsten lyst til å dra til Lofoten. Jeg heller for Vesterålen og Andøya, men vi får se. Det er veldig langt å dra.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 11:30   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Siden Østerrike og Italia faller ut i år så har minsten lyst til å dra til Lofoten. Jeg heller for Vesterålen og Andøya, men vi får se. Det er veldig langt å dra.

Det er ikke langt mellom Lofoten og Vesterålen når du først har kommet deg dit - burde gå helt fint å kombinere. Vi har hus i Vesterålen, ved Sortland, og tar dagsturer til Lofoten.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 11:56   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er ikke langt mellom Lofoten og Vesterålen når du først har kommet deg dit - burde gå helt fint å kombinere. Vi har hus i Vesterålen, ved Sortland, og tar dagsturer til Lofoten.

Jeg tenkte at det var lagt opp dit fra oss. Vi bor ved Gardermoen, så vi får se hva vi ender opp med. Jeg har vært på Andøya to ganger, og har veldig lyst til å dra dit igjen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 12:21   #24
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tenkte at det var lagt opp dit fra oss. Vi bor ved Gardermoen, så vi får se hva vi ender opp med. Jeg har vært på Andøya to ganger, og har veldig lyst til å dra dit igjen.


Ja, jeg skjønte det - poenget mitt var at hvis du først har reist så langt, er det ikke noe problem å kombinere Lofoten og Vesterålen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 12:59   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Jotunheimen.

Jeg anbefaler alltid Maurvangen Fjellcamping. Det er et deilig sted, og er utmerket basecamp både for dagsturer og lengre turer innover i fjellheimen.

https://www.maurvangen.no/

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 13:41   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ja, jeg skjønte det - poenget mitt var at hvis du først har reist så langt, er det ikke noe problem å kombinere Lofoten og Vesterålen.

Nei, jeg ser den. Tipper at det blir begge deler i så fall.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 13:42   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Jeg kunne også tenkt meg å dra et sted der det er minst mulig lysforurensning for kanskje å klare å se Melkeveien. Det er en drøm jeg og minsten har.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 14:13   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.464
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg kunne også tenkt meg å dra et sted der det er minst mulig lysforurensning for kanskje å klare å se Melkeveien. Det er en drøm jeg og minsten har.

Når det er mørkt da? Vent til slutten av august hvis det skal være nordpå et sted.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 14:48   #29
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.497
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Når det er mørkt da? Vent til slutten av august hvis det skal være nordpå et sted.

Da er jo skolene begynt igjen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-20, 14:57   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Jeg tenker at Melkeveien og Lofoten ikke er en god kombinasjon på sommeren
Jotunheimen er for eksempel et sted det er lite lysforurensning her i Norge. Det finnes egne kart der man kan se etter dette.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-20, 08:52   #31
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi bodde på Kvitåvatn fjellhytter med nydelig utsikt. http://www.gaustatoppen.org

De hyttene er fine, og mye å foreta seg, enten man vil ut av døra og gå seg en tur, eller de kulturelle tilbudene i Rjukan, inkl. flott svømmehall. Så må man på Vestfjorddalen konditori og spise skolebrød.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-20, 09:07   #32
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.749
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Trolltunga kan kanskje friste i år? Minimalt med utenlandske turister og dermed en forhåpentligvis køfri tur. Jeg har hytte en halvtimes tid fra parkeringa, men nettopp pga køen med turister som drar oppover har jeg valgt den turen bort. I år nærmer det seg an offer you can’t refuse. Men først må oppfordringen om unødvendige fritidsreiser bort.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-20, 09:51   #33
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Vi har sett kompani Lauritzen, og er har lyst til å besøke Åndalsnes. Gå Rampestreken og Romsdalseggen, bo inne i Isfjorden. Vi har en booking på Hitra, får se om det lar seg gjøre på vei fra eller til.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-20, 10:31   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

De hyttene er fine, og mye å foreta seg, enten man vil ut av døra og gå seg en tur, eller de kulturelle tilbudene i Rjukan, inkl. flott svømmehall. Så må man på Vestfjorddalen konditori og spise skolebrød.

Takk for gode tips!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 09:49   #35
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vi har hytte på Hitra, fantastisk fin øy! Frøya er også verdt et besøk.

Jeg ferierte der hele barndommen. Men først for et par år siden tok jeg med barna dit, og forsto hvor spesielt stedet er. Jeg har lovt de tilnærmet midnattssol og tar turen rett etter skoleslutt. Da er døgnet 20 timer og 40 min.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-20, 10:25   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Så mange flotte tips.

Vi var i Rjukan og gikk til Gaustatoppen høstferien 2015. Gikk også sabotørstien og var på museet.
Vi bodde på hytte rett ved Gaustadblikk, på toppen ved slalombakken og hadde flott utsikt mot Gaustatoppen med nydelig kveldssol.

Vi har leid leilighet i Gaustatoppen Panorama og gleder oss nå. Må begynne å lese litt og se hva mer vi vil gjøre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-20, 14:14   #37
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie i Norge

Kan anbefale Norefjell spa. De har flotte hytter de leier ut rimelig til det de kaller seterliv. Det ligger en seter rett ved siden av en kan melde seg på ting, men kan se på dyrene der gratis. Tilgang på basseng på hotell et øv voksne kan betale seg inn på flott spa. Supert for både store og små. De har tilbud søndag-torsdag eller onsdag-søndag eller hel uke. Vi betaler 1300kr døgnet for stor hytte med 2 bad og kjøkken og 3 soverom. Er som å bo på hotell, bare en kan lage maten selv om en vil i leiligheten. Blir dyrt om en skal spise på hotell et. Flotte turområder der og gratis padling av kano på et lite vann også. Passer fint for alle aldre. Vi drar dit en tur i sommer også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no