|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
villende
|
Sv: Forskjellige fedre?Jeg syns flere barn med flere fedre vitner mer om at man har vært uheldig (hvis man kan kaller det det) på samlivsfronten, enn at mann er "kort". Personlig ville jeg foretrekke å ikke ha flere fedre til barna mine enn antall barn jeg har. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
saftig
|
Sv: Forskjellige fedre?
Nå er det jo to helt ulike ting, da - det å hoppe til sengs med noen kontra det å få barn. Stort sett så er det jo ikke slik at man kun ligger med hverandre for å lage barn. Iallefall gjør ikke jeg det.
Sånn tenker jeg også, tror jeg. Og nå snakker jeg ikke om alle dem som har barn med mer enn én partner, altså. Men når det blir et mønster i det.
Selvsagt ikke. Men når dette har skjedd tre-fire-fem ganger, så er det kanskje litt mer enn bare tilfeldigheter?
|
|
|
#64 |
|
Epikur
|
Du, da, din grisejente!
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
intro
|
|
|
|
|
#67 |
|
Originala
|
Sv: Forskjellige fedre?Jeg tenkte på denne diskusjonen etter at jeg logget av i går. Da kom jeg frem til at det for meg handler mest om at oppveksten for barna lett kan bli kaotisk når nye partnere stadig blandes inn i deres liv. Når nye barn bringes inn i dette kan det nok lett bli enda mer kaotisk, ser jeg for meg. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Forskjellige fedre?Jeg må nok dessverre innrømme at jeg er fordomsfull når man får x antall barn med flere enn 2 forskjellige fedre. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellige fedre?Jeg kjenner en jente med barn med to fedre, hun vil jeg kalle kort i toppen. Det har ikke noe med antall barn å gjøre, hun bare er kort og det visste jeg før hun begynte å få barn. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
flisespikker
|
Det er veldig forståelig. Men for meg høres det ut som om det du beskriver, er problemer knyttet til det å ha flere samboere mens man har små barn? Og det kan jo være relativt uavhengig av det å få barn - jeg mener, man kan ha en rekke etablerte partnere uten å få flere barn, og man kan ha sexpartnere som man aldri introduserer barna for, men som likevel resulterer i graviditet. Så det er jo egentlig to forskjellige spørsmål, det med å få barn med flere fedre og det med å inngå flere samboerforhold når man har barn fra før.
|
|
|
#71 |
|
villende
|
Sv: Forskjellige fedre?Fadese skriver mye klokt. Hensynet til de barna man allerede har bør være i fokus før man introduserer en ny partner som samboer/ektefelle. Jeg har flere venner som har sørget over tapet av en ny "mamma" eller "pappa", som de ikke har hatt muligheten til å beholde kontakten med. Det kan være forferdelig vondt og vanskelig for et barn å måtte oppleve samlivsbrudd mange ganger på rad. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Epikur
|
Jo flere ganger jeg leser dette hovedinnlegget, jo mer irriterer jeg meg over det. Det er språkbruken/begrepene som plager meg, kjenner jeg.
|
|
|
#73 |
|
Originala
|
Ja, det kan det sjølsagt. Men det generelle inntrykket jeg har er at de fleste har et forhold til den de får barn med. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Epikur
|
Sv: Forskjellige fedre?Ellers har jeg lest Fadeses innlegg med stor interesse og glorifiserer på ingen måte livet med mange barn med flere fedre. Hverken fra barnas, mødrenes eller fedrenes perspektiv. Det er mange utfordringer knyttet til nyfamiliene som jeg ønsker å unngå, dersom det er mulig. :ikke bli gal, ikke bli skilt:
|
|
|
#75 |
|
Yes, we can!!
|
Presiserer: Jeg snakker om "mange", ikke et par. Og: Jeg har ikke tenkt å fortelle folk noe som helst om hva de skal gjøre den dagen de møter en ny mann de har lyst på et liv og et barn med, selv om det finnes et par fedre inne i bildet fra før. Livet blir jo ofte som det blir, man må ta avgjørelser som best man kan ut fra den situasjonen man er i. Jeg sier bare at MANGE fedre gir et rotete/svimete "inntrykk". På meg. Jeg håper inderlig at folk ikke baserer sine livsbeslutninger på om Polyanna syns de er svimete.
|
|
|
#76 |
|
Bedreviter
|
Selvsagt er det humor. Kanskje ikke din form for humor, men humor like fullt.
Jeg er ikke umiddelbart enig: en ting er at man, som Mim sier, kan trene seg til å ikke tenke negative og fordømmende ting om andre. En annen ting er at man kan la være å lufte tankene sine for resten av verden.
Tankene sine kan man velge å holde for seg selv eller man kan velge å offentliggjøre dem. Det at du føler så sterkt om dette temaet at du velger å lage en tråd om saken, gjør i seg selv at du fremstår som ganske fordømmende. Det er tross alt ikke så veldig vanlig å lage en tråd om noe man ikke i det hele tatt er engasjert i: "Naboen min har akkurat brukt en halv mill på å pusse opp badet, og det synes jeg selvsagt er en privatsak og helt opp til ham". Sansynlig tema for en tråd, eller …?
Selvsagt ikke, men jeg kan ikke se at det skulle være noen automatisk sammenheng mellom å ha flere fedre til barna sine og det å være en dårlig mor. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjellige fedre?Jeg giftet meg ung var 21 år og fikk jenta mi i mars og gifta meg i juni samme året.
Siw mamma til en i himmelen og tre på jord "The way you make mee feel" Sist redigert av Siw : 05-08-07 kl 12:32. Årsak: skrivefeil |
|
|
|
|
|
#78 |
|
flisespikker
|
Det tror jeg også, altså.
|
|
|
#79 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Forskjellige fedre?Jeg gidder ikke lese hele tråde, men jeg vet jo hvilken vei slike tråder tar.
|
|
|
#80 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Forskjellige fedre?Styrete og slitsomt tenker jeg så fort det blir mer enn én pappa. Jeg har flere venninner som har barn fra tidligere forhold og ser hvordan de styrer for å få kabalen til å gå opp i forhold til ferier og helger. Jeg er så glad det ikke er meg.
|
![]() |
|
|