|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?
Enig med Tefelia og Skilpadda
|
|
|
#62 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Så langt som dette vil jeg ihvertfall aldri tillate at det går! |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg vil STERKT anbefale dem å flytte hjemmefra rundt de 20. En overgang med hubel i kjelleren eller over garasjen eller noe kan kanskje være greit.
|
|
|
#65 |
|
Borte
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg vil anbefale og motivere for at hun flytter ut etter videregående. Jeg syns også det er helt greit å sette grenser for hvor lenge hun faktisk får lov til å bo hjemme. Jeg tror ikke det er bra for noen å bo hjemme hos foreldrene sine til de er passert 30 og lenger.
|
|
|
#66 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg trenger ikke skrive noe som helst, jeg kan signere Skilpadda!
|
|
|
#67 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg tror de færreste trenger å motiveres til å flytte hjemmefra når de nærmer seg tjue.
|
|
|
#68 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Mine barn må flytte for å gå videregående, men er hjertelig velkomne tilbake om de ønsker det etter endt utdanning. (Noe jeg betviler at de vil. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Så lenge som mulig uten at det er fare på ferde. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Det er greit dersom de flytter sånn noenlunde tilbake igjen etterhver.
Min eldstemann (snart 20) fortalte seriøst at han ventet på at pappan skulle kjøpe seg leilighet i sydligere strøk, sånn at han kunne ta over huset. Pappan kunne selvfølgelig bo der når han kom "hjem" på besøk.
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Hvis det er normale og oppgående unger jeg får, så ønsker jeg nok at de skal flytte ut like etter videregående (eller tilsvarende). Altså like under 20 år.
|
|
|
|
#73 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg kommer til å kaste ut mine barn, dersom de ikke viser tegn til å ville flytte for seg selv etter videregående. Det er faktisk ikke snakk om at de skal få lov til å bli boende etter det. Da skal og må man ut og ta ansvar, bli voksen, gjøre sine egne erfaringer og klare seg selv.
|
|
|
#74 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg håper de flytter ut etter videregående skole. Jeg har en fetter på 43 år som fortsatt bor hjemme hos a mor. Aldri i verden om mine barn får lov til det. Jeg tror jeg vil føle meg som en mislykket mor om barna mine fortsatt bor hjemme da de er blitt voksne. Min oppgave er å lære dem å "fly" og klare seg selv. Jeg vil nok nærmest kaste dem ut når jeg mener at de bør klare seg selv. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg kommer heller ikke til å tillate mine barn å bo hjemme så lenge de selv vil, hvis det er uforholdsmessig lenge. Jeg kommer vel til å oppfordre dem til å flytte for seg selv når de runder 20, og en eller annen gang mellom 25 og 30 (trolig nærmere 25) kommer de til å bli "satt på gata", med mindre det er tungtveiende grunner for å la dem bli. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg tror aldri jeg kommer til å kaste dem ut, men håper de har vett til å flytte når de begynner på noe høyskole e.l., antakelig etter vgs tenker jeg.... |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?Jeg syns det er vanskelig å være kategorisk 15 år før dette er en aktuell problemstilling. Jeg håper jo og har som mål med oppdragelsen av mine barn at de skal ønske å flytte ut etter videregående eller ikke så mye senere enn det. |
|
|
|
![]() |
|
|