Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-20, 13:05   #1
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Island har åpnet opp for sine innbyggere for å reise til Færøyene og Grønland, jeg håper Norge er neste som står for tur, vi ønsker oss feriebesøk av familie som bor på Island.

Selv skal vi feriere i Norge, hjemme pluss 1 uke med bobil til et sted hvor været er meldt bra.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 13:26   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Det foregår nok en større diplomatisk forhandling om turisme. Er landenes registrering til å stole på, er det sant at spanske kysten og øyene har mye lavere smitte enn innlandet, og vil Norge utveksle turister med disse landene. Og så tror jeg ikke mange land ønsker svenskene velkomne. Jeg ser ikke for meg at SAS og Norwegian flyr som normalt med kun nordmenn tur retur. Tyskland er rause, de har liten smitte, mange landsmenn med feriehus langs Middelhavet og et helsevesen som har kapasitet til gjester. De har allerede tatt i mot italienere.

Vår plan A er hjemmeferie, B Danmark i August, og C Spania i August. Krysser fingrene, og spekulerer at de ikke er A, vi har hverken hytter eller besteforeldre å besøke denne sommeren.

Gammel 15-05-20, 14:26   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Island har åpnet opp for sine innbyggere for å reise til Færøyene og Grønland, jeg håper Norge er neste som står for tur, vi ønsker oss feriebesøk av familie som bor på Island.

Men selv om Island skulle åpne, må de jo fortsatt sitte 10 dager i karantene når de kommer pga de norske reglene. For meg ville det gjort at det ikke var verdt turen.

Gammel 15-05-20, 14:45   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men selv om Island skulle åpne, må de jo fortsatt sitte 10 dager i karantene når de kommer pga de norske reglene. For meg ville det gjort at det ikke var verdt turen.

Ja, slik det ser ut nå så vil det jo ikke være noen vits. Men leser nå at innen 15. juni vil regjeringen vurdere om det kan åpnes for fritidsreisende fra Norden, så jeg har ikke gitt opp alt håp.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.