|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja, rett som det er, faktisk. Jeg har lært det av en venninne. Folk blir så overrasket og glade!
![]() |
![]() |
#22 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg tror ikke jeg har gjort det selv. Mamma gjør det stadig vekk. Jeg har fått kompliment fra villt fremmede noen ganger da (og da regner jeg ikke halvfulle menn på utesteder). Som regel når jeg har hatt hjemmestrikkede gensere (så egentlig kompliment til mamma det også, kanskje en karma-greie?
![]() |
#23 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?
Jeg kan på en måte forstå det, tror jeg. Jeg kan synes det er veldig ubehagelig å bli «vurdert» i enkelte situasjoner. Det er noen få mennesker som har den effekten på meg, at jeg føler meg vurdert, liksom. Men det er folk jeg kjenner, og som jeg ikke liker å treffe på en dårlig dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Klar
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja, det kan jeg finne på å gjøre. Til helt tilfeldige folk. Feks i dokø eller til ukjente ved kaffeautomaten på jobb eller noen jeg tilfeldigvis befinner meg i nærheten av. Og da kommer det fullstendig fra hjertet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Semiaktiv
Kompliment for at jeg har gått ned i vekt gir meg den følelsen. Et ubehag ved at noen har studert kroppen min ... selv om det er godt ment, selv om jeg har strevd for å gå ned i vekt, og selv om jeg er mer fornøyd med meg selv når jeg har greid det. Men jeg liker bare ikke at folk ser og kommenterer det. Litt rart kanskje. Andre ting har jeg ingen problemer med at folk gir meg kompliment for. Særlig ikke genserne som mamma har strikket til meg, det er jo bare hyggelig.
![]() |
#26 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?My, hjemmestrikkede gensere, ja! Det kommenterer folk ofte. Nå går jeg sjelden i genser da, men de få gangene det skjer, sier alltid noen noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Semiaktiv
![]() |
#28 |
Kontrollfrik
Jeg synes ikke det er rart. Jeg skjønner hva du mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Kontrollfrik
Hehe, herlig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg gjør det! Og ang hunder, så gjør jeg det HELE tiden.
![]() |
#31 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg er ikke så flink til å gi kompliment til fremmede.
![]() |
#32 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Stadig vekk, folk blir jo så glade av det. Aldri opplevd at det har blitt dårlig mottatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja, det gjør jeg av og til, og jeg har opplevd det mange ganger selv. Det er jo veldig hyggelig med et uventet kompliment. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg gir gjerne komplimenter til fremmede. Det forutsetter at jeg ikke er innesluttet da. Folk blir glade og jeg blir glad for at noen andre ble glad, så da er en positiv spiral satt i gang. Komplimenter fra meg er oftest for noe de gjør, men det kan også være for andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Ja, det kan jegabsolutt finne på å gjøre. Det er hyggelig både å gi og få.
![]() |
#37 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Nei, jeg orker ikke. Men er jeg nysgjerrig ber jeg en venninne spørre, det blir alltid en hyggelig prat.
![]() |
#38 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Dette er noe av det jeg liker veldig godt med å være på ferie i USA. Der får man komplimenter hele tiden. I USA er det tydeligvis helt lov og helt vanlig å gi komplimenter til tilfeldige personer. "That dress was really made for you, darling!"
![]() |
![]() |
#39 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Innimellom gir jeg og innimellom får jeg (av fremmede). Jeg gir bare til damer da |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Gir du komplimenter til fremmede folk?Jeg gjør det ikke på utseende. Jeg forsøker si fra hvis noen er hyggelige eller gjør noe ekstra. Det kan være en som snakker til noen som oppfører seg dumt, jeg kan si at det var fint de grep inn eller noe for å støtte. Jeg sender mail hvis noen fortjener skryt eller sier fra direkte. Jeg får noen ganger slikt selv og setter stor pris på det.
![]() |
|
|