Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-20, 14:06   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Neste uke skal jeg, sønn og venninne ta toget til Myrdal og gå til Flåm hvor vi blir hentet. Jeg har prøvd å google meg fram til info, men føler jeg trenger å vite mer.

Jeg ser at det er snakk om 20 km, og stort sett grus og asfalt. Og nedoverbakke, så vidt jeg skjønner? Hvor krevende er løypa?

Er det noe vi bør tenke på før vi går denne turen? Noe det er viktig å ha med? Er det noen fine steder vi bør stoppe på underveis? Spisesteder, f.eks.?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 14:34   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Det begynner å bli noen år siden jeg syklet der, men Myrdalssvingene er bratte. Det er også en tunell der som er veldig mørk, anbefaler lykt. Det siste strekket er vel asfalt.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 14:50   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Så vidt jeg vet er det ingen spisesteder underveis.
Pass deg for syklistene, er mitt råd. De aller fleste sykler Rallarvegen, i godt tempo og flere i bredden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 15:06   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Vet ikke om det er så mange som sykler denne nå, for det er ikke måkt fra Finse mot Myrdal.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 15:23   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Det er en fin og ganske lett tur. Nedoverbakke.

Jeg gikk den sist for 18 år siden så jeg kan ikke bidra med så mye. Men er forholdsvis sikker på at det ikke er noen mulighet til å kjøpe mat på veien. Så det må dere ha med.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 16:42   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.807
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Jeg gikk der dor hundre år siden, før jeg trente og var i ok form. Det var nesten to mil med nedoverbakker, ca en mil på grus og nesten en mil asfalt. Trenger ingen kondisjon for å gå turen, jeg bare husker jeg hadde innmari vondt i føtter og hofter da vi kom frem. Idag hadde nok turen gått mye bedre! Jeg ville tatt med niste og spist på veien. I Flåm husker jeg vi kjøpte noe drikke (Ægir-øl), før vi tok Flåmsbanen opp igjen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 17:12   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Vet ikke om det er så mange som sykler denne nå, for det er ikke måkt fra Finse mot Myrdal.

Joda, det var på nyhetene i går. Enormt mange sykler i år, fra Myrdal til Flåm. (Ikke fra Finse pga snø.) Det er egen sykkelvogn på toget.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 17:14   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Tok toget i dag, mange som gikk, ends flere sol syklet. Hotell, dere kan ta zipline.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 17:15   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Det er et ysteri underveis som serverer noe lett å spise.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 17:55   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Bare regn med masse masse folk over alt. Me kjørte over hargdangervidda i går og det er kjåka fullt overalt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-20, 19:02   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.218
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Det er hotell på vatnahalsen, nesten med en gang dere har startet, der kan man spise. Og da kan man evt ta zipline om man vil. I bunnen av zipline er det også kafé, dvs etter alle svingene fra vatnahalsen og ned. Etter det stoppet vi på en butikk og spiste is, rett før selve Flåm. I Flåm er det mange steder å spise.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-20, 01:38   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Finnes noen filmer som gir et visst inntrykk. Vi skal sykle.

https://youtu.be/NvywNtmsok0

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-20, 19:00   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Tusen takk for all info.

Hvor lang tid tar det å gå om man ikke går superraskt?
Kan vi gå i joggesko?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-20, 20:00   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Tusen takk for all info.

Hvor lang tid tar det å gå om man ikke går superraskt?
Kan vi gå i joggesko?

Joggesko bør gå fint, med mindre veldig mye nedbør. Da pga våte sko. Fin grusvei fra start, asfalt nede.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-20, 23:26   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Kan snappe deg litt i morgen, vi sykler da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-20, 23:59   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan snappe deg litt i morgen, vi sykler da.

Jaaaaaaah! Takk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-20, 22:46   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Ai, ble så overveldet av zipline og generelt hele dagen at jeg glemte snap! Tok få bilder også, men datteren tok an gazillion og skal sende meg noen litt senere, videresender.

Fantastisk vakker tur, syns jeg. Tror det kan være bedre å gå enn å sykle, for å ta det inn. Vi stoppet masse, da.

Veldig fin vei. Noen få og korte partier med mer grov grusvei, men stort sett enten kjempefin grusvei og litt smal asfaltvei. Været skifter annethvert minutt og dalen blir enten varmegryte eller iskald vindtunnel, så ha med lag på lag med klær.

De fleste 5-6 km er hårnålssvinger (dem tok jeg zipline forbi), ellers ikke så svingete.

Flåm er vakkert og hyggelig, syns jeg. Vi bodde og spiste i Aurland.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-20, 10:34   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Vi fikk en fantastisk tur i PERFEKT VÆR. Sol fra nesten skyfri himmel og rundt 20 grader. Vi gikk ikke så fort, personlig kunne jeg nok ha tenkt meg å gå litt raskere, så de siste kilometerne var seige. For der var ikke utsikten like spektakulær og vi hadde vært ute såpass lenge. Men syttenåringen og jeg er enige om at vi tar turen igjen neste år, men da med sykkel og zipline. Pluss at vi vil ta selve Flåmsbanen.

Gårdsysteriet solgte for øvrig deilige rømmelapper.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-20, 10:49   #19
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gå Myrdal–Flåm – fortell, fortell!

Så fint at turen ble vellykket! Helt klart best å ta en sånn tur i godt vær.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no