Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-20, 11:59   #1121
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Penger antagelig. Han har ingen spesifikke ønsker.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 02-08-20, 12:04   #1122
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Bunad får hun (har fått) fra min mor. Jeg tenker en opplevelse/reise av noe slag, når det blir trygt å reise igjen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 02-08-20, 12:33   #1123
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hun får bunad.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 02-08-20, 12:38   #1124
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Snuppa har allerede fått bunad og det blir presangen fra oss foreldre. Den var ferdig til da seremonien egentlig skulle vært i april, så hun fikk bruke den på 17. mai. Hun følte seg helt forskrekkelig fin i den, og det var så stas å se.

Hvilken bunad endte hun opp med?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-08-20, 12:52   #1125
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jentene våre har brukt lånt bunad på konfirmasjonsdagen og fikk sin egen (i konf.gave) da de passerte 18. Veldig glad for at vi ventet en stund med bunaden, begge har forandret seg nokså mye i løpet av de åra etter konfirmasjonen.

Yngstemann skal også få bunad i konfirmasjonsgave, men vi venter noen år før han får den. Venter sikker til han har passert 20 med god margin. Han skal få søljene på dagen tenker jeg.

Hans konfirmasjon ble flyttet til 3. okt. Vi har leid lokale på et leirsted der jeg jobba før, så det er greit ift arrangør.
Vi lager ikke maten sjøl, og konfirmanten ønsker seg faktisk sodd til middag! (Trøndermora har satt spor )
Ikke noe problem å få til avstand da lokalet er stort. Lurer på om vi går for småbord til hver familie i stedet for langbord som vi har hatt før.

Jeg er ikke så god på pynt og dill, så det blir nok enkelt. Har eføy i hagen, så blir det muligens kubbelys, servietter og blomster i grønntoner, evt høstfarger.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 02-08-20, 13:01   #1126
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Han får penger.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå  
Gammel 02-08-20, 13:31   #1127
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jentene våre har brukt lånt bunad på konfirmasjonsdagen og fikk sin egen (i konf.gave) da de passerte 18. Veldig glad for at vi ventet en stund med bunaden, begge har forandret seg nokså mye i løpet av de åra etter konfirmasjonen.

Yngstemann skal også få bunad i konfirmasjonsgave, men vi venter noen år før han får den. Venter sikker til han har passert 20 med god margin. Han skal få søljene på dagen tenker jeg.

Hans konfirmasjon ble flyttet til 3. okt. Vi har leid lokale på et leirsted der jeg jobba før, så det er greit ift arrangør.
Vi lager ikke maten sjøl, og konfirmanten ønsker seg faktisk sodd til middag! (Trøndermora har satt spor )
Ikke noe problem å få til avstand da lokalet er stort. Lurer på om vi går for småbord til hver familie i stedet for langbord som vi har hatt før.

Jeg er ikke så god på pynt og dill, så det blir nok enkelt. Har eføy i hagen, så blir det muligens kubbelys, servietter og blomster i grønntoner, evt høstfarger.

Guttungen her får løfte om bunad når han blir voksen, men får strømper (mamma strikker) og sølvknapp (til kniven) nå. Mulig han får kniv av noen til konfirmasjonen (om to år). Men svigermor ordner med bunad til han fra noen hun vet om som leier ut, hvis han vil ha det på konfirmasjonsdagen.

Jentenes bunader er sydd slik at de kan justeres i alle retninger, og de er relativt enkle å justere. Gutte-/herrebunader er mer kompliserte, derfor venter vi med hans.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 04-08-20, 17:49   #1128
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Da har jeg fått beskjed om at konfirmasjonsfesten ikke kan holdes på arbeidsplassen.
Må hive oss rundt litt og redusere antall gjester. Regner med å få forståelse for dette nå når smitten går opp..Gleder meg virkelig til 5 september er over. Slitsomt å ha det sånn.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 04-08-20, 18:03   #1129
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvilken bunad endte hun opp med?

Nordlandsbunad. Stedet mannen min oppgir som hjemsted og hvor hun besøker farfar hver sommer.

Jeg er litt streng på at man skal ha en viss tilhørighet til stedet man velger bunad fra, og her føler jeg det var tilhørighet i massevis. Selv synes jeg Oslobunaden er finere og hun hadde allerede fullt sølv til Finnmarksbunad, men dette fikk konfirmanten bestemme selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 04-08-20, 18:11   #1130
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hun var helt nydelig, Tjorven.
Er enig med deg angående tilhørighet, men hadde likevel 5 å velge blant. Hvorav den ene har ørten muligheter føler jeg.

Sendte mail til kirka og spurte hva de tenker. Vi har ikke hørt noe siden mars. Tydeligvis hadde flere etterlyst info. Spent på hvor mange vi får ha med i kirka for det blir begrensninger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 04-08-20, 18:13   #1131
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nordlandsbunad. Stedet mannen min oppgir som hjemsted og hvor hun besøker farfar hver sommer.

Jeg er litt streng på at man skal ha en viss tilhørighet til stedet man velger bunad fra, og her føler jeg det var tilhørighet i massevis. Selv synes jeg Oslobunaden er finere og hun hadde allerede fullt sølv til Finnmarksbunad, men dette fikk konfirmanten bestemme selv.

Ja, det var dette jeg husket og derfor var nysgjerrig. Og enig i at hun har mer enn nok tilhørighet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 10:05   #1132
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har fått beskjed om 13 gjester pr. konfirmant på gudstjenesten. For oss holder det akkurat til 2 foreldre, 1 lillebror, 3 faddere, 6 besteforeldre og 1 oldemor. Det passer jo greit, sånn sett, men jeg kjenner jeg synes det er litt trist likevel. Tanter, onkler og venner hadde stilt mannsterke om det ikke var for koronaen.

Men alt i alt, så er jeg bare glad til at datoen står seg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 10:07   #1133
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har fått beskjed om 13 gjester pr. konfirmant på gudstjenesten. For oss holder det akkurat til 2 foreldre, 1 lillebror, 3 faddere, 6 besteforeldre og 1 oldemor. Det passer jo greit, sånn sett, men jeg kjenner jeg synes det er litt trist likevel. Tanter, onkler og venner hadde stilt mannsterke om det ikke var for koronaen.

Men alt i alt, så er jeg bare glad til at datoen står seg.

Vi har fått beskjed om at kun foreldre og søsken får være med på seremonien. Det betyr at mine foreldre og søsken, som har mer kontakt med konfirmanten enn det faren har, ikke får komme.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 10:19   #1134
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Vi har fått beskjed om at kun foreldre og søsken får være med på seremonien. Det betyr at mine foreldre og søsken, som har mer kontakt med konfirmanten enn det faren har, ikke får komme.

Ja, jeg har hørt at det er tilfelle i kirker her også. Vi er nok ekstra heldige med liten konfirmantgruppe i år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 10:38   #1135
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har fått beskjed om 13 gjester pr. konfirmant på gudstjenesten. For oss holder det akkurat til 2 foreldre, 1 lillebror, 3 faddere, 6 besteforeldre og 1 oldemor. Det passer jo greit, sånn sett, men jeg kjenner jeg synes det er litt trist likevel. Tanter, onkler og venner hadde stilt mannsterke om det ikke var for koronaen.

Men alt i alt, så er jeg bare glad til at datoen står seg.

Hos oss får vi 12 per konfirmant. Det er fire seremonier på lørdagen (normalt er det tre) og så har de utvidet med to på søndagen (normalt ingen). Vi kunne fått flere om vi gikk for søndagen, men med tilreisende er lørdag best for vår del.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 10:49   #1136
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har ikke fått beskjed om antall gjester i kirken. Vi har fått vite prest, og jeg håper virkelig han har blitt bedre siden sist han var her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå  
Gammel 06-08-20, 10:55   #1137
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Har ikke fått antall enda, men med raskt overslag så vil jeg tro besteforeldre og tante og onkler, men ingen kusiner.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 06-08-20, 10:57   #1138
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Datoen står her også. Heldigvis, sånn ift å ha et lokale. Vi får kun ha 6 gjester i kirken så da blir det bare 3 av gjestene som kan være med. Det er så mye om og men hos oss nå for tiden med de eldste så det blir nok ikke noe problem.

Konfirmanten får penger.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 11:10   #1139
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Oj. Her er det 28 pr konfirmant, men det er berre sju den dagen og stor korke. Me er kjempeheldig.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 06-08-20, 11:14   #1140
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her mener jeg de er 15, men da med et sett tvillinger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no