|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
koko
|
![]() Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneLegg brødene ved siden av hverandre, smør med olje (tror vann også funker) mellom brødene.
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsrettene
Ikke eltefritt, men fast, "gammeldags" brøddeig, som er såpass stor at den kan deles i fire emner, som rulles til pølser som er like lange som ovnsskuffa (altså den store langpanna som hører til ovnen), og legges inntil hverandre. Når de hever og steker så fyller de hele skuffa, og "smelter" litt sammen så de må brytes/skjæres fra hverandre. Blir lange og store brød. Både min mor og min svigermor har alltid bakt brød sånn, så jeg tenkte det var noe "alle" i den generasjonen (som gjerne har gått husmorskole) gjorde.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 10-08-20 kl 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: De aller rimeligste hverdagsmiddagsretteneDet er (kan være) ganske billig og sunt å ovnsstekte ulike grønnsaker i ovnen. Her kan man ta det man liker og det som er på tilbud. Mange vil nok tenke på det som et tilbehør, men jeg synes det kan funke som et måltid hvis man smuldrer litt feta på. Trenger ikke så mye. Godt med balsamico også (ikke at akkurat det er spesielt billig, da.) Vil man ha mer umami og proteiner, ha på bittelitt pølse, for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|