|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
villende
|
Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienHva syns dere om den? Og syns dere at Arve Jurizens reaksjon er "rimelig"? Jeg syns egentlig at Syse setter fingeren på noe som de fleste foreldre kan føle etter en hektisk ferie med barn, selv om jeg vel også syns at han overdriver litt (og underdriver hvor slitsomt mor også kan syns at det er). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Smugleser
|
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienJeg skjønner hva Syse sier sett fra et foreldresynspunkt, og kjenner meg til en viss grad igjen.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienJeg synes det er slitsomt - men likevel fantastisk - å være på ferie med barn, så jeg skjønner hva Syse mener. Men jeg reagerer også på kjønnsperspektivet og det at han vil ha medynk (for et ord!). Det er ikke synd på oss, aldri aldri.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferien
Akkurat det reagerte jeg på også. Bortsett fra det så var jo innlegget greit, men jeg skjønte ikke helt hva han ville med det.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienJeg tar det ganske humoristisk, og humret flere ganger gjennom innlegget. Og kjente både meg selv og Rhett igjen. Særlig det litt jagede påvakt-blikket (man KAN jo aldri slappe av når man har en småhyper 2,5-åring løpende rundt).
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienKvinner skriver da stadig denslags, uten å nødvedigvis likestille mannen. Jeg syns ikke det var noe å reagere på i det hele tatt. Bare tenk på stakkars-meg-jeg-får-gulp-på-meg-sutringen til Lindmo og Vaagland for ikke lenge siden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Nettopp - hva er det han vil med dette?
|
|
|
#10 |
|
intro
|
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienSom Scarlett så jeg på innlegget som humoristisk og satt på spissen. Jeg tror ikke at Syse innerst inne mener at det er mer "synd på" fedrene enn mødrene. Juritzen hadde åpenbart tatt innlegget helt bokstavelig.
|
|
|
|
#12 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienJeg leser dette innlegget som et ganske selvironisk innlegg. Det er overdrevet og ganske så underholdende med en god del gode poenger. Det er ikke synd på oss, men i visse situasjoner trenger man kanskje å bli møtt med sympati (medynk?) og ikke med overbærende blikk som sier at "dette kan jeg bedre enn deg."
|
|
|
#13 |
|
Sær og kresen
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienJeg ser at Syse forsøker å være humoristisk, men personlig synes jeg ikke han lykkes så godt. Jeg synes innlegget mangler både snert og budskap. Men det er sikkert mange slitne pappaer som kan humre litt gjenkjennende i skjegget. Og noen mødre, selvsagt.
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienJuritzen har ett barn, Syse har fire Juritzen har en skokk med mennesker rundt seg og er vel ikke akkurat den som sliter med avlastning. Jeg mener at om nå Aida forblir et enebarn, så vil Juritzen umulig kunne sette seg inn i en situasjon der man har en skokk med unger å ta seg av, attpåtil temmelig nær i alder. Trenger pokker meg ikke være på ferie engang for å bli svett da.
|
|
|
#15 |
|
villende
|
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienJeg har vært på flere foredrag med Henrik Syse, og han er en morsom mann. Så at innlegget er 100 % alvorlig tviler jeg også på. Men jeg tror likevel at han syns litt synd på seg selv, på en mannete måte, og gjerne vil ha litt sympati fordi han er en flink, men skrekkelig sliten, firebarnspappa. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
Enig |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sær og kresen
Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferienJeg synes ikke utelukkende det faktum at Juritzen bare har ett barn skal diskvalifisere ham fra å uttale seg. Han er jo dessuten alene om omsorgen (så vidt meg bekjent
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Det kjøper jeg glatt! Jeg blir skikkelig sliten av to innimellom |
|
|