Sv: Betaler dere lappen?
Opprinnelig lagt inn av Molly, her.
Et lite sidespor. Hvor mange kjøretimer utover det obligatoriske må man regne med?
Tror det varierer enormt - Vesla tok grunnkurset omtrent så snart hun hadde lov, og etter det har hun øvelseskjørt hver dag omtrent, og faren hennes viser seg å være en superfin «kjørelærer». I så stor grad faktisk at jeg og mannen min har sagt til ham at han muligens også får ta jobben for Junior og Knøttet når de blir gamle nok...
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Joda, men ikke like mange som før. Mange håndverkere har gått over til el-sykler blant annet. Og jeg sier ikke at lappen blir totalt overflødig for alle, men vil bli mindre viktig for fler og fler. Spesielt i Oslo.
Jeg kjenner folk i Oslo som overhodet ikke ser vitsen med lappen, og vet fra egen erfaring at jeg kunne klart meg fint uten i enkelte byer - men så er det også store deler av dette landet ( jeg tror helt alvorlig at dette vil gjelde samtlige steder med unntak av de største byene, og da regner jeg ikke Tromsø inn som en stor by) hvor det å ikke ha sertifikatet vil være en særdeles stor ulempe, ikke bare jobbmessig, men også sosialt. Det finnes rett og slett ikke fungerende alternativer.