Sv: Konfirmant 2020 #2
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Jeg tenker at de litt tørrere kakene, som man kan ta med fingrene, deles opp i serveringsstykker slik at folk bare forsyner seg med et stykke selv. Til de litt bløtere kakene (Pavlova, marsipankake etc) må man ha en person som står og deler opp, og serverer til dem som vil ha. Det samme med tiramisu (som jeg får fra en kollega som lager en fantastisk god en). Vi har også moltekrem, men den tenker jeg kan serveres i porsjonsglass.
Vi skal ha buffet på hotell som middag, og jeg går ut fra at hotellet har et opplegg for hvordan smittevernet skal hensyntas der. Forhåpentligvis tar de seg også av kakebordet, selv om vi vil ha mange kaker selv. To kaker kjøper vi fra hotellet (for å slippe kaketillegg på 60 kr/pers), derfor antar jeg de kan bidra med kakeservering, men har ikke spurt direkte om det. Hvis ikke må vi skaffe en person selv.
Buffet er tillatt på hoteller nå. Vi spiste på et par på ferien i sommer. Da var det bare antibac fremme og ellers å forsyne seg som vanlig. Før forbudet ble opphevet, hadde de enten noen som forsynte oss ved buffeten eller fikk vi en tallerken med diverse servert ved bordet. Dette var frokostbuffeter.
Sist redigert av liefje : 20-08-20 kl 15:02.
|