|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Korleis er bruken av syltetøy til dine barn? | |||
Brukar berre syltetøy til spesielle dagar / anledningar |
![]() ![]() ![]() ![]() |
38 | 36,89% |
Brukar berre lettsyltetøy til spesielle dagar / anledningar |
20 | 19,42% |
Stort sett fri bruk av syltetøy |
19 | 18,45% |
Stort sett fri bruk av lettsyltetøy |
9 | 8,74% |
Og sidan eg alltid lagar teite pollar; er er ein "annet". Spesifiser og kjeft på meg. |
17 | 16,50% |
Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff av barnehagematpakketråden: Syltetøy!Flott ord, hæ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Hvis femåringen hadde likt syltetøy hadde han fått velge det som andre pålegg, så sant det ikke ble sånn at han bare ville ha det og ikke annet. Men han hater syltetøy, så det er ikke noen aktuell problemstilling. Vi bruker også det som heter 100% bær, og jeg tror det stemmer at det inneholder fruktsukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Vi har bare syltetøy eller honning til helgefrokosten når det er pannekaker, rislapper og sånt. Er ikke noe prinsipielt i det, men vi tenker vel egentlig ikke på det som pålegg.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Barnet har ingen favorittpålegg, men hans foreldre tror på variasjon så 1 av 6-8 skiver daglig blir smurt med lettsyltetøy eller banos. Stemte den siste, festlige kategorien ettersom det hverken er fri bruk eller kun til spesielle anledninger men snarere den gyldne middelvei.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 07-08-07 kl 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Jeg stemte annet. Vi har ikke alltid syltetøy i huset, men når vi har det, er det fritt frem. Det vil si, jeg smører ikke syltetøy på matpakkeskivene til hverdags, kun når det ellers er tomt for annet pålegg.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Vi spiser lite syltetøy, så man kan vel si at det er til spesielle anledninger - som vafler og på pannekaker og slikt. Men skulle man få lyst til å ha det på frokostbrødskiva er det greit, så lenge det ikke bare blir det og hver eneste dag. Har det ikke på matpakka, det blir bare klin.
![]() |
#7 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Krysset forresten på "lettsyltetøy" men føler for å spesifisere at det er det som har sukker i seg, type noras 100%. Vi bruker ikke kunstig søtning til verken gutungen (2 år) eller meg (gravid).
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Her går det i perioder. Noen ganger har vi syltetøy i kjøleskapet, andre ganger ikke. Gubben liker ikke syltetøy, og jeg har bare lyst på det av og til.
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Vesla får syltetøy hvis vi har det og hvis hun har lyst på. Som regel velger hun noe annet. Hva slags syltetøy er litt opp og ned, noen ganger sukkerredusert og noen ganger vanlig.
![]() |
#10 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Poden får syltetøy av og til om han har lyst på det, uavhengig av hvilken ukedag det er. Han får det imidlertid ikke hver dag, og som regel velger vi varianter med mindre sukker.
![]() |
#12 |
blid
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Vi har stort sett alltid et glass syltetøy stående (svært ofte hjemmelaget), men etterspørselen er ikke så stor. Ber de om syltetøy, så får de det (ikke hver uke en gang). I perioder spiser minstemor mye Kellogs K og da vil hun ha litt syltetøy på i tillegg til melk. Selv spiser jeg ei skive med slytetøy på til frokost en gang i blant
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Jeg vil ikke kalle det fri flyt, men det er ikke sjelden heller. Vi har mye frukt i hagen, og lager vårt eget syltetøy med lite sukker og mye frukt/bær. Det er veldig godt og iallefall økologisk.
![]() |
#15 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Det hender Jonas vil ha syltetøy. Men det er ytterst sjelden i grunn. Det hender også han får det i matpakken sin. Men da følger syltetøyet med i egen liten boks, ellers blir det bare klin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Stort sett fri bruk av syltetøy, men ikke i den forstand at de kan spise bare det. 1-2 ggr i uka.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Hjemme hos oss er det for så vidt fri flyt, men det blir sjelden spist. Bortsett fra nå da, med svigers nydelige hjemmerørte jordbær!
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Hos oss er det kun Emma som spiser syltetøy. Hun får det når hun ønsker, på skive til frokost. Hun har ikke alltid matlyst om morgenen og er fysen på noe søtt og jeg ser heller at hun spiser to skiver med ost og syltetøy enn en halv skive med leverpostei. Det er ikke lov med syltetøy på skivene til annet enn frokostmåltidet.
![]() |
#20 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Spinoff av barnehagematpakketråden :D Syltetøy!Mathias får syltetøy når han vil. Jeg lager alt syltetøy selv, så jeg vet at det inneholder mye bær og forholdsvis lite sukker |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|