Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Har du noen tips til høst-garderoben?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-20, 12:07   #101
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen tips til høst-garderoben?

Blusekjoler med belte i livet er det veldig mye av nå. De finnes også i cord. Jeg har en i brent oransje babycord som er veldig fin. Kjøpt i fjor, men de har sikkert lignende typer på Zalando eller Boozt.

Jeg kler absolutt ikke sekkekjoler, så jeg kjøper ikke helt at det er det som er trendy nå og at det krever tilvenning. Ser i butikker og magasiner at det bugner av kjoler i de fleste fasonger. Også for oss som kler markert midje.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 12:51   #102
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg har den kjolen. Har den på for første gang idag. Uvant med en vid kjole, men den er sykt deilig da. Og lommer er perfekt!

Jeg likte min også. Fin farge, satt pent på overkroppen og baken kan skimtes, ikke helt sekk.

Gammel 01-09-20, 13:43   #103
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Blusekjoler med belte i livet er det veldig mye av nå. De finnes også i cord. Jeg har en i brent oransje babycord som er veldig fin. Kjøpt i fjor, men de har sikkert lignende typer på Zalando eller Boozt.

Jeg kler absolutt ikke sekkekjoler, så jeg kjøper ikke helt at det er det som er trendy nå og at det krever tilvenning. Ser i butikker og magasiner at det bugner av kjoler i de fleste fasonger. Også for oss som kler markert midje.

Jeg mente ikke at det kun er løstsittende kjoler som er moderne nå, men det er påfallende mye mer av det nå enn det har vært en periode, så det er helt tydelig en trend, selv om det ikke er den eneste trenden. Og den Mathildekjolen er jo helt tydelig ment å være slik, den er jo sekkete på modellene også. Nei, det er ikke alt man venner seg til uansett hvor trendy det blir, og heldigvis er det alternativ. Men generelt er det litt typisk. Når man har vært vant med å gå med smale bukser i noen år, så blir det veldig uvant å plutselig bruke vide, og man føler at man slett ikke kler det. Men etter hvert som flere og flere går med dem så sniker det seg under huden, og plutselig har man kjøpt et par selv. Eller lange vs korte gensere, sko med traktorsåle, og mange andre ting. I alle fall for meg, jeg er sjelden først ute med det siste. Men enkelte ting har kommet gått uten at jeg har greid å bruke det. For meg har volanger og frynser alltid vært en slik ting f.eks. Og enkelte ting kler jeg bare ikke uansett, uten at det handler om tilvenning, som f.eks skjortekrager (som er grunnen til at jeg ikke kan ha den Aicha cordkjolen fra Part Two som jeg ellers synes er veldig fin), rund hals, eller plagg med knyting i livet.

Sist redigert av My : 01-09-20 kl 14:08.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 14:06   #104
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror nok Covid19 har mer enn bare litt påvirkning på dette.

Salget av jeans har stupt, salget av kosebukser har EKSPLODERT.

Gammel 01-09-20, 15:09   #105
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo heldigvis ikke bare en type kjoler å få kjøpt. Sånne vide kjoler er ikke noe jeg har pleid å bruke, men fant ut det var gøy med noe nytt. Det er mange ting jeg ikke hiver meg på uansett hvor mange annonser jeg får opp på Facebook altså. Slengbukser har jeg for eksempel stort sett klart å unngå siden 70-tallet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 15:25   #106
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På en liten butikkrunde nylig så jeg forresten noen mer formsydde kjoler i babycord med knytebelte i livet, både på Match (Jean Paul) og Floyd (Fransa). De fra Jean Paul var veldig myke, de fra Fransa var litt stivere og fastere i stoffet.

Uansett fasong ser det i alle fall ut til at cordfløyel er noe av det hotteste nå i høst.

Gammel 01-09-20, 16:08   #107
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg eier ikke et eneste plagg i kordfløyel, og har ikke planer om anskaffe meg det heller. Det er nok noe jeg plutselig får lyst på når det har gått av moten og er umulig å få tak i. Jeg er sjelden en early adopter.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 16:11   #108
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det er jo hele poenget med disse kjolene. De skal være sekkete, det er det som er trenden nå. Så hvis man ikke liker det så er det bedre å heller kjøpe en kjole med en fasong man faktisk liker, enn å prøve å få en kjole som er ment å skulle være løsthengende til å bli kroppsnær. Men det tar gjerne litt tid å venne seg til nye trender, når man har vært vant med noe annet i lang tid. Det er som regel veldig fint på andre, også føles det feil på en selv. Slik er det i alle fall med meg, jeg kommer som regel diltende etter når andre har brukt noe i flere år.

Jeg pleier å være som deg, men denne trenden ønsker jeg varmt velkommen. For meg virker det som om kvinnemote nå er langt mer behagelig enn det har vært noen gang i løpet av min levetid. Sånn som trenden er nå, orker til og med jeg å bruke bukser, og jeg har ikke gjort det på ti år.

Men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig at en kjole som er ment å være sekkete skal kunne passe til alle som er str. 36 - 44 eller hva det var, og skulle ønske butikken også kunne vise dem med modeller av ulik størrelse.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 16:18   #109
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg pleier å være som deg, men denne trenden ønsker jeg varmt velkommen. For meg virker det som om kvinnemote nå er langt mer behagelig enn det har vært noen gang i løpet av min levetid. Sånn som trenden er nå, orker til og med jeg å bruke bukser, og jeg har ikke gjort det på ti år.

Men jeg skjønner ikke hvordan det er mulig at en kjole som er ment å være sekkete skal kunne passe til alle som er str. 36 - 44 eller hva det var, og skulle ønske butikken også kunne vise dem med modeller av ulik størrelse.

Jeg er enig med deg, jeg liker den løse og ledige moten, og er for en gangs skyld positiv til det jeg ser på vei inn. Lin og cordfløyel. Cord har jeg alltid likt, og savner det i mitt stille sinn, i perioder hvor det er helt ut, og alle andre synes det er drit stygt. Så jeg blir alltid glad når det kommer igjen.

Gammel 01-09-20, 16:18   #110
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tviler på den blir sekkete til meg.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 16:28   #111
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for øvrig bestilt de Vagabond-skoene, eller noen som ligner. Høy Chelsea er det hvertfall.

Og dette skjørtet:
https://www.zalando.no/only-tall-onl...1b012-c11.html

Usikker på om det blir en stayer eller om det går i retur. Siden det var såpass lav pris så tenkte jeg at jeg kunne gi det en sjanse.

Denne genseren;

https://www.zalando.no/opus-pranilla...1i095-m11.html

Denne kjolen:

https://www.zalando.no/edc-by-esprit...1c0p9-k11.html

Og denne jakka:
https://www.zalando.ie/selected-femm...1u038-o11.html

Og en del andre ting også...

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 16:30   #112
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Så mye fint Røverdatter!

Gammel 01-09-20, 16:42   #113
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det fremdeles sommerlig, så høst har jeg ikke tenkt på. Men mye fint dere har funnet.

Gammel 01-09-20, 16:53   #114
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Her vises den på en litt fyldigere modell enn på de fleste andre bildene. Uten at jeg vet hvilken størrelse modellen vanligvis bruker selvsagt. Men synes den ser veldig fin ut på henne.

https://belloshop.no/products/500683...de-floyel-army

Gammel 01-09-20, 16:58   #115
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har også bestilt meg en høstkjole, i en fasong som forhåpentligvis funker for meg.

https://www.suserisivet.no/display.a...0&prodID=83977

Gammel 01-09-20, 17:45   #116
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en nydelig jakke, Røverdatter!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 18:03   #117
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Karamell. Den kjolen med volang. Er den stor i str?
https://www.lindex.com/no/p/8034635-...ole-med-volang

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 19:16   #118
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Karamell. Den kjolen med volang. Er den stor i str?
https://www.lindex.com/no/p/8034635-...ole-med-volang

Ja, jeg bestilte først XL, men har returnert den. Nå har jeg den i L. Da ble den ihvertfall litt smalere. Dessverre (for lange meg) ble den også litt kortere. Den skal nok være stor og vid i utgangspunktet.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 19:26   #119
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, jeg bestilte først XL, men har returnert den. Nå har jeg den i L. Da ble den ihvertfall litt smalere. Dessverre (for lange meg) ble den også litt kortere. Den skal nok være stor og vid i utgangspunktet.

Hvor lang er den?

Gammel 01-09-20, 19:33   #120
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Takk for svar. Jeg er 1.60 høy så lengden tror jeg blir ok om den når meg litt over knærne, men så var det str da? Er den vid over puppene for det er der jeg drar opp str. Vil ikke ha den så altfor vid da ser jeg ut som et telt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.