|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppbevaring av ostJeg har heller aldri vært fornøyd med den blå osteklokken fra Tupperware, så den er vel kastet eller noe, jeg husker ikke. Dessuten var den altfor stor. Jeg synes vi spiser mye ost hos oss, og en av oss spiser mangfoldige skiver med ost i løpet av en dag. Flere av oss andre har også ost som foretrukket pålegg. Vi spiser en Norvegia på sånn ca 4-500 gram i løpet av et par uker. Sist uke kom mannen hjem meg en på 1,3 kg, og da trodde jeg han var gal. En sånn på en uke framstår helt absurd ut for meg. Sist redigert av Hyacinth : 06-09-20 kl 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Oppbevaring av ost
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oppbevaring av ostKommer ikke Jarlsberg i åpnelukke-pose som faktisk funker?
![]() |
![]() |
#4 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Både Jarlsberg og Østavind kommer i ziplock, jeg har ikke tålmodighet til å åpne og å lukke. Samt at det ofte blir kondens i pakkene. Vi bruker ca 700 gr Jarlsberg i uken.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Ja, man har jo ulikt forbruk rundt omkring. Jeg synes jo 2 kg ost i uka virker helt enormt. Men jeg prøver å begrense ostespisingen, da. Vi har for eksempel aldri ost til taco, og på pizza dekker jeg ikke helt med ost. På skiva er det typisk to slicer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
søt
Det er jo supergodt med ost til taco, syns dere ikke!? Her går ca 1 ost i uka.
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Oppbevaring av ostVi har brukt vent smart boksene til Tupperware og det funker egentlig ganske bra. Kan bli kondens noen ganger, men da tørker jeg bare av den. Problemet er at det tar endel plass i kjøleskapet med disse boksene. Alternativet er gladpack. Da blir det helt uten kondens. Jeg synes plastpose er fiklete, samt at det fort blir kondens om ikke den pakkes helt tett. Orginalplast er problematisk da det kommer mye luft inn og du får tørre/misfargede partier på osten.
![]() |
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Enig i at det er/kan være godt. Men vi prøver å begrense ost generelt. Det er salt og veldig fett. Vi unngår det ikke helt, vi spiser det på skiva hver dag. Men jeg synes ikke det er nødvendig på taco. Jeg lager taco på den sunneste måten jeg kan, med mye gode grønnsaker, lite kjøtt og mye bønner. Lite skjell/lefser også. Vi har det like gjerne på en helt vanlig dag, altså, det er ikke fredagsmat hos oss. Forøvrig spiser vi ikke annerledes i helgene heller. (Må legge til at sunn mat ikke er kjedelig mat, og at vi ikke trenger å spise usunt for å «kose oss». Ikke at jeg tror at du trodde det, men mange later til å tro sånt, så jeg bare avkrefter det med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|