Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Å få noen avlagte veggplater er ikke bare bare

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-07, 23:28   #1
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Å få noen avlagte veggplater er ikke bare bare

Her er historien om hva som kan skje når man arver noen tiloversblevne veggplater.

Jo, da bestemmer vi oss for å pusse opp litt i gangen. Gangen er ikke fin, og hvis vi skal selge er det jo greit at det er hyggelig å komme inn her. Mannen maler tak, tar bort teppet i trappa, maler trapp og river litt, og litt til, og så finner han ut at det er like greit å rive alle de gamle gipsplatene i veggene. Litt støv, og noen dager senere i prosjektet enn vi tenkte er han fornøyd. Men så sier jeg at egentlig ville jeg helst ha revet ned hele lettveggen mellom vindfang og gang. Så kunne vi få en stor og åpen hall i stedet for den trange forskrekkelsen vi har. Mens jeg argumenterer for dette, og står lenende mot vindfangveggen, begynner mannen bare å rive hele veggen. Svosj og bang, så var den borte, og nye muligheter åpenbarer seg. -Sammen med nysgjerrige naboer som plutselig også vil rive sine vindfangvegger.

Så mangler det visst noen veggplater, og vi må kjøpe flere. Fire stykker, sier mannen. Jaja, sier jeg, og synes prisen er litt stiv, siden den gikk opp nesten 150 kroner per plate fordi vi bare skulle ha noen få. Etter noen dager sier mannen tolv plater i stedet. Da får han en skyllebøtte om mattelærere som burde ha lært seg å regne rett. Slumse sånn med pengene da. Åtte plater da, sier mannen spakt.

Litt elektrisk fikses og legges om, og så er det flislegging som må til. Fliseselgeren sier vi kan legge rett på det gamle belegget vårt, og vi synes det høres greit ut. Litt isolasjon er det også i det, så det blir bra. Men nå er tiden knapp, for svigersene skal komme, og hos oss er det kaos. Målet var jo å ha det pent og fint til de sto på døra her, men men. De vil jo i hvert fall se at vi er i gang med noe her.

Svigerfar tar en titt på jobben som er gjort, og på jobben som skal gjøres. Han er ikke fornøyd. Må jo ha varmekabler, kan skjønne... Men Kaija sitter på pengesekken, og sier at det er ikke penger til kabler. I så fall får vi vente en stund med den delen av prosjektet og bare ha belegg på gulvet foreløpig. Dessuten vil det ta så mye tid. Og ungene har jo gledet seg til å være sammen med farmor og farfar. Da nytter det ikke å skulle støpe om og legge kabler og tull. Og ingen skal da sitte nede på gulvet i gangen der like vel. Døve ører begynner å bli et kjent fenomen nå. Om vi ikke vil ha kabler så skal vi ha det, nemlig. Har vi ikke råd selv får vi få kablene av svigerfar og svigermor. (Noe som jo er veldig snilt, misforstå meg rett her.) Og da kan vi jo ikke si nei.

Å legge fliser på belegget var visst ikke greit like vel. Bort med det, og puss og styr. Og så må trappa plutselig bort, og vi må klatre i vinduer og stiger hele uka mens svigerfar og mannen river ned, pusser opp og banner på nordnorsk vis. Og vaskemaskinen, fryseboksen, matboden og alt annet er helt utilgjengelig uten at noen er så lure at de har planlagt hvordan vi skal fikse det. Og jeg er babystativ, fredsmegler, hushjelp og alt annet som hører med i huset, og som ikke har med gangen i kjelleren å gjøre. Og nå kjenner jeg at jeg angrer stort på at vi tok imot de stakkars veggplatene. Hadde jeg bare hatt et glass vin, så hadde det kanskje blitt bedre. Men vinen står i boden, og mellom meg og vinen er det kvadratmeter på kvadratmeter med nylagte "forbudt å trå på" fliser... Kanskje Märthas engler fikser slikt?

Om noen dager er det over, og da er det sikkert grisefint her. Men en liten underveisrapport over impulsivitetens galskap er det greit å ha avlagt uansett.

Sist redigert av Kaija : 09-08-07 kl 18:24.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 23:31   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få noen avlagte veggplater er ikke bare bare

Takk for en god latter sånn på tampen av dagen.

Gammel 07-08-07, 23:34   #3
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Fantastisk lesning. Om en kort stund er alt slit, rot og støvet glemt og du nyter nyoppussete rom.
Gratulerer så mye og tusen takk for at du delte oppussingshistorien så levende med oss.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 23:38   #4
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Så fantastisk bra du skriver!

Forstår at det har vært innholdsrike dager hos dere! Jeg smilte godt når jeg leser det du har forteller! Tusen takk for at du delte.

Gammel 07-08-07, 23:39   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 23:39   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble helt svett og anpusten her.

Gammel 08-08-07, 00:14   #7
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 08-08-07, 00:40   #8
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herlig skrevet. Da fikk jeg meg en god latter i kveld og.

Skal se at det blir flott og fint til slutt.

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 08:16   #9
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik kan det gå Nydelig!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 08:42   #10
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Fantastisk!

Kremt.... Eg veit om "nokon" som også kan vere nokså impulsive under oppussing.... Og alt det medfører....

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 08:57   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra skrevet!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 09:11   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå lo jeg godt Kaija. Jeg håper det blir skikkelig fint der når dere er helt ferdige.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 09:16   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har fått meg til å sette mer pris på mannen min. Det kunne aldri falle han inn å gjøre mer enn han (dvs jeg) hadde tenkt.

Gammel 08-08-07, 09:22   #14
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Utrolig bra!

Gammel 08-08-07, 09:28   #15
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ja nå lo jeg godt.

Men det blir sikkert veldig fint når dere er helt ferdig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 09:28   #16
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Neste gang du blir tilbudt overskuddsmateriell bør du nok si nei takk kanskje. Det blir veldig ofte dyrt å motta/få kjøpt noe slikt gratis/veldig billig. *erfart*

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 10:35   #17
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veldig bra skrevet. Kjenner til den" vi bare gjør litt sånn og sånn, så blir det bra. Man tenker ikke på at med å gjøre "sånn og sånn" så må man også gjøre "det og det") Korte oppussingsprosjekt blir for laaaaange.

Synes bilder av den ferdige gangen er på sin plass.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 11:22   #18
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Hahaha, for en fornøyelig lesning.
Det blir sikkert kjempefint når dere er ferdige.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 11:25   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 11:28   #20
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

festlig lesing..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.