|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Kaster du hva som helst?Ja, nå skal jeg kvitte meg med et par sølvøredobber - og det skjærer litt i hjertet |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Jeg har egentlig problemer med å kaste det meste.
![]() |
#3 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg har problemer med å kaste brukbare klær. Spesielt klær til meg selv. Har skap og skuffer fulle av klær som aldri blir brukt, men klarer jeg å kaste/gi bort ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Og nå ser jeg akkurat på en kommode full av "viktige" papirer, julekort, oppskrifter, bilder osv . Den buler... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Dulter på Skilpadda. Jeg har fullstendig aversjon mot å kaste, og mannen min tror også at det meste kan komme til nytte en eller annen gang. Da vi flyttet sist tenkte jeg at jeg skulle rydde skikkelig opp i nips og glasstøy etc. og gi en hel del til loppemarked. Det ble en eske med 6 kaffekrus fra Nille |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Jeg klarer ikke kaste noenting omtrent. Min mann er overgitt, og tar et skikkelig skippertak en gang i blant. Da finner han frem søppelsekker og kaster sko, klær osv. Sist han invaderte sko-skapet stod jeg ved siden av ham og gråt! Men jeg visste jo at han gjorde det rette!
![]() Sist redigert av Nabojenta : 18-09-06 kl 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Jeg er i grunnen ganske flink til å kaste både det ene og det andre – unntatt bøker, da. Derimot har jeg store problemer med å komme i gang med såpass dyptgående ryddeprosjekter at det blir noe kasting i stor stil.
![]() |
#10 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg er blitt mye flinkere til å kaste etter jeg fikk eget hus hehe..Men ikke såå flink hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Eg er veldig glad i bruktbutikkar og klesleveranser til Russland o.l. nettopp fordi eg finn det grusomt å kaste ting som kan komme andre til nytte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
aldrende
![]()
Enig. Jeg kaster veldig lite, men innimellom greier jeg å ta meg sammen og gi mye til loppemarked. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]()
Nei, å kaste bøker sitter langt, langt inne. Samme hvor skrekkelig dårlige de måtte være, og nesten samme hvor slitte de er. Men det hender vi gir bort/donerer bøker. Nå har vi f.eks. to fulle kasser til vekkfrakting stående på stuen etter at begge gikk gjennom hyllene og plukket ut ting vi helt garantert aldri kommer til å lese (igjen). (Vi har allerede fisket tre stykker ut fra kassene igjen.
![]() |
#15 |
Leser
|
![]()
Ja, klær og bøker synes jeg er helt greit å kvitte meg med. Nettopp fordi det finnes fretex, Uff, innsamling til Russland osv. Bøker er også ganske kurrant, fordi det er en del antikvarater og bokhandler for brukte bøker. Men pyntegjenstander, smykker, leker osv - der sliter jeg verre.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Hertuginne
|
![]() Vi begynner å bli bedre, men fortsatt så har vi alt for mange ting. Diverste møbler og lignende har de siste årene gått til loppemarked, det føles litt bedre enn å bare kaste på dynga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]()
Eg oppbevarer alle fagbøkene mine på jobb. Eg torer ikkje tenke på kor det hadde sett ut heime dersom eg hadde alle fagbøkene ståande der... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Live and let live
|
![]() Jeg sliter veldig med å kaste, så vi gir bort. Til frelsesarmeen, og venner/famile. Det er jo så mye som kan komme til nytte en dag, men mannen som er mye flinkere enn meg svarer bare så enkelt og greit: Da kjøper vi ny da hvis den dagen kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Leser
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |