Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferien

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-07, 14:37   #101
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henrik Syses innlegg om å være sliten pappa i ferien

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Ei heller noen gang heve stemmen til den lille engelen, glemme matpakka dens eller for den saks skyld, sende bassen i barnehage!!)

Og når nr. 2 eller 3 kommer, hever man stemmen stort sett hele tiden for i det hele tatt å bli hørt, kaster matpakken ut av bilvinduet på vei til barnehagen i ren frustrasjon over en heller jævlig morgen (for matpakken ligger nærmest ikke sant?), og, som jeg gjorde, leverer ungen i feil barnehage. For det var jo der storebror gikk, for maaange år siden.

Ellers synes jeg Syse skrev mye sant. Det ER ikke enkelt å ha med seg unger på tur, i allefall ikke til utlandet. Ikke når storebror vil gå alene, lillebror vil også gå alene, men får ikke lov, og pappa vil gå ett helt annet sted enn der mamman vil. Jadda. Hurra. Kompromisser og diplomati er en fin ting. Har jeg hør.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 15:07   #102
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dulter helhjertet på Polyanna og fniser av Kula. Feil barnehage.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 15:15   #103
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er man på randen om morgenen, så er det jaggu fort gjort å ta til venstre i stede for høyre ved bensinstasjonen, skal jeg si deg.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 15:16   #104
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Da sitter vi med forskjellig opplevelse av budskapet til Juritzen. Syse mer enn antydet at mødre takler dette "feriestyret" bedre enn fedre. Det er dette jeg opplever at Juritzen angriper, budskapet (og humoren rundt) at fedre takler barna og ferie så mye dårligere. Jeg kan ikke se at Juritzen angriper foreldre som blir slitne av barna sine, han angriper Syse som far. Det jeg synes man kan diskutere er hvorvidt dette ble gjort på en for direkte og personlig måte. Jeg synes Juritzen burde gått mer på sak, og ikke person. Men han ønsket vel blest antar jeg, og satset på mer ufint spill.

Det er utrolig at det går an å lese dette så forskjellig. Jeg tolket Syse slik som Polyanna. Nøyaktig likt faktisk og Juritzen viser i mine øyne minimal forståelse for at det kanskje er littegrann mer krevende med fire enn med en. Jeg synes definitivt han angriper Syse og andre foreldre som tør å innrømme at det er krevende å ha barn.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.