Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-20, 16:08   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

https://m.facebook.com/story.php?sto...d=216022185317

Kjellen sier det med store bokstaver.

Hvis jeg må se eller høre EN ENESTE RANT TIL fra folk som IKKE er fra Østlandet om at vi ikke kan kjøre bil/ikke har sett uvær før/klager for mye/for ofte/ er for ofte i avisen/i nyhetene eller GUD VET HVOR, så blir jeg altså FORBANNA!

Vi HAR vær her. Mer enn 1/4-del av landets befolkning bor faktisk her. Og dessuten blir det trafikkaos i andre deler av landet OGSÅ når det blir brå værskifter.

Bevis: https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...ikkaos-i-troms

Men jeg er enig i at Dagbladets LIVE-overføring fra snøværet var en liten smule overkill. You give Østlandet a really bad name, Dagbladet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 20-10-20, 16:16   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Hvis jeg må se eller høre EN ENESTE RANT TIL fra folk som IKKE er fra Østlandet om at vi ikke kan kjøre bil/ikke har sett uvær før/klager for mye/for ofte/ er for ofte i avisen/i nyhetene eller GUD VET HVOR, så blir jeg altså FORBANNA!

Vi HAR vær her. Mer enn 1/4-del av landets befolkning bor faktisk her. Og dessuten blir det trafikkaos i andre deler av landet OGSÅ når det blir brå værskifter.

Bevis: https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...ikkaos-i-troms

Men jeg er enig i at Dagbladets LIVE-overføring fra snøværet var en liten smule overkill. You give Østlandet a really bad name, Dagbladet.

Den dagen jeg, da var jeg Osloboer, brukte to (!!) timer fra Storo til Sinsenkrysset fordi det hadde kommet et aldri så lite dryss med snø, da ga jeg opp alt håp for Oslotrafikken.

Gammel 20-10-20, 16:44   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Blir man sinna, så er det jo bare å rante tilbake. Det er jo det denne tråden er til for.

.

Nei, det virker som om veien å gå er å sende en prikk for å fortelle at ranten var laaaangt over streken.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg hadde ikke reagert så sterkt om de ikke var for at rine har sagt liknende ting før, i tråder som ikke har vært rant/fjas.

Ja, det stemmer at jeg har skrevet det med legeerklæring før, dog ikke i tråder med tittelen "Min sønn har fått cøliaki, jeg trenger tips og råd", men i tråder der man på generelt grunnlag har diskutert mat og tilrettelegging. Jeg liker av og til å sette ting på spissen, og det er åpenbart at noen av mine innspill i slike tråder har falt deg tungt for brystet, men da burde du sagt fra da, ikke bli snurt i en rante-tråd fordi jeg skrev noe lignende i 2016.

Dessuten står det i overskriften "...om ting som kanskje ikke er så viktig", men dette er jo faktisk viktig, det påvirker helse og livskvalitet i svært stor grad. Det er totalt skivebom å være så nedlatende da. Flott at man slipper å forholde seg til det selv, det skulle nok alle som må leve glutenfritt også gjerne sluppet. (Jeg slipper for øvrig, alle i min omgangskrets tåler gluten. Men jeg har empati likevel, heldigvis.)

Det finnes _ veldig_ mange ting i verden som er viktigere enn at folk blir litt harde i magen av en bolle eller et glass melk. Jada, noen blir alvorlig syke, men trenden er at flere og flere setter diagnoser på seg selv og barna. Les her, f.eks -

https://forskning.no/partner-univers...-gluten/263148

-og og i større eller mindre grad forventer tilrettelegging etter ukens diagnose eller intoleranse. En viktig ting for litt for mange mange i Norge, åpenbart, men i den store sammenhengen er det egentlig ikke så fryktelig viktig hva du tåler og ikke tåler.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det er vel ikke et problem å servere glutenfritt, men det er et problem at flere påroper seg å ha en allergi eller intoleranse de ikke har. For det fører fort til at man kan bli litt mer slepphendte med de som virkelig har intoleranse eller cøliaki, når man opplever at enkelte påroper seg noe de faktisk ikke har, eller har fått diagnostisert hos homøopat eller tilsvarende .

Det ER jo ekstraarbeid og -kostnad å handle inn og lage glutenfritt til dem som må ha dette, og da forstår jeg godt at man kan bli gretten av å handler inn ekstra til folk som bare føler at de er intolerante. Selv i 2020. Og når noen ikke skal ha svin (det er hauger av ikke-muslimer som mener de ikke tåler det), noen som ikke kan ha melk, noen som er vegetarianere, noen veganere osv osv, så kan det bli vanskelig å lage mat.

.

Ja.

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Så bakte jeg kanskje en unødvendig kake da, so fuckings what? Da har man hvertfall gjort sitt. Og det er jo virkelig ikke store innsatsen som skal til for å få et par glutenfrie alternativer på bordet.

Jeg har ikke så god tid i hverdagen min, og er heller ikke så god til å bake. Jeg liker å "gjøre mitt" for mange, jeg, men er ikke spesielt glad i å bruke tid og penger på folk som det strengt tatt ikke er nødvendig å bruke tid og penger på.

Jeg vet ikke hvor mange som er enige med hvem, men jeg har fått flere grønne prikker på mitt første motinnlegg enn jeg har fått på veldig, veldig lenge.

Og jeg fikk flere grønne på mitt første innlegg (du vet, ranten som var laaangt over streken), men sikkert ikke så mange som deg.

Folk Flest bor jo ikke bare i Kina, Folk Flest har glutenallergi også. Det vil si, det er kvinnelige akademikere, som det er mange av på forumet her, som er mest intolerante (mot gluten altså, de er er åpenbart både tolerante og rause når de baker ekstra glutenfrie kaker). Hvis jeg hadde skrevet ranten min på et rørleggerforum, ville de mest sannsynlig ikke lettet på et øyelokk engang.

https://www.nrk.no/trondelag/kokk-er...rgi-1.14818520

rine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.