Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Silikonpupper - hvor "ut" er det?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-20, 15:44   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Silikonpupper - hvor "ut" er det?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg har gjort dem mindre. Men mine vokser ut igjen.

Jeg tror man alltid drømmer om det man ikke har. Jeg kunne dødd for en A-cup, synes pupper bare er herk og i veien.

Jeg synes man skal tenke seg nøye om mht hvilke signaler man sender ut. Samtidig synes jeg det er litt kjipt å irritere seg over/se ned på mennesker som har issues mht kropp og utseende. Hvem definerer at det er ok å bruke parykk om man mister håret, fjerne uønsket hårvekst i ansiktet, men ikke ok å få silikon om man overhode ikke har bryst? Hvor går grensen for når man kan fjerne for mye hud, feks etter kraftig vektnedgang, og når man bare skal leve med det? Det finnes jo milevis av forskjell mellom å operere på seg F-cup pupper og legge inn sånn at man får noe i bhen?

Jeg er ingen stor tilhenger av plastisk kirurgi. Jeg skulle ønske flere mennesker var mer fornøyde med utseende sitt. Men vi sminker oss, går til frisøren, napper hår og gjør ganske mye for å føle oss bedre. Det er fint og flott at mange velger å bli grå i håret og gir opp farging feks. Men det blir litt kleint om man samtidig begynner å se ned på dem som fortsatt ikke er klar for å bli grå.

Vil bare understreke at for mitt vedkommende er det ikke snakk om å se ned på noen som helst. Og i alle fall ikke å irritere seg over. Og det er da svært mange som har issues med kropp og utseende, uten at de går til det skrittet å operere det bort. Det er vel ingen her som har signalisert at de ser ned på, eller irriterer seg over folk som har issues med kropp og utseende (har kanskje ikke finlest alle innleggene)? Men jeg er enig at det hadde vært en kjip ting å gjøre, hvis det var noen som gjorde det. At man er uenig i avgjørelsen enkelte folk tar, og mener handlingen er feil, betyr ikke at man ser ned på dem, eller at man irriterer seg over følelsene som ligger bak. Jeg har mange folk rundt meg, som jeg elsker, og som har tatt opptil flere avgjørelser som jeg er uenig i, og aldri kunne tenke meg å gjøre selv. Men jeg ser da virkelig ikke ned på dem av den grunn. Gjør du det? Ser ned på folk som gjør noe du mener de absolutt ikke burde gjøre?

Og jeg synes ikke man kan sammenligne det å sminke seg eller nappe hår (eller farge hår, for den saks skyld) med å legge seg på operasjonsbordet for å gjøre permanente endringer på, eller få satt fremmedlegemer inn i, kroppen fordi den ikke oppfyller idealet. Jeg har hørt den sammenligningen før, og synes fortsatt den er langt ute på jordet. BH med innlegg eller puppetape kan sammenlignes med sminke. Ikke operasjon.

Sist redigert av My : 04-11-20 kl 16:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.