Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Det er bra det gikk godt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 01:18   #25
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er bra det gikk godt

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Jeg vet om en som våknet opp full av blod på en glatt celle. Etter mange timer med harde avhør kunne han endelig innse at det som startet som en rolig fest hadde endt med at han hadde drept sin kompis med kniv. Han var for full og for uten bevissthet til å huske hva han hadde gjort. Han fikk 8 år.

Ei anna kjørte kjørte i fylla og mista lappen i 5 år og fikk 1 mnd bak murene. Hun mener til den dag i dag at hun aldri skulle ha mista lappen eller sonet for hun kjørte jo ikke bilen. Selv om det var kun henne dem hadde stoppet den natten.

Disse to personene hadde drukket seg fra vett, og vet ikke hva dem kan kalles i jerningsøyeblikket. Dem visste ikke hva dem hadde gjort og hadde dem vært edrue så hadde dem aldri gjort slik.
Om å ta selvmord er en bevisst handling skulle jeg egentlig fått svar på fra den som vet for jeg tror at i 50% av tilfellene er det nøyaktig det. Mens andre svartner det for. Det er utrolig sårt tema som er vanskelig å diskutere, evige diskusjoner om egiosme osv.

Det store spørsmålet her er skal folk ikke bli dømt for å være gal eller ubevisst i jerningsøyeblikket. Eller skal alle behandles likt og få straffen som en hver annen som handler bevisst. Jeg vet faktisk ikke, jeg har ikke tenkt å jobbe innenfor juss heller. Og så lenge det går bra med det lillegutte barnet, så er jeg fornøyd. Og selvfølgelig fortjener moren år med oppfølging fra psykiatri.

Man kan ikke sammenligne noe folk har gjort i fyll med hva noen gjør i psykisk ustabile øyeblikk.
Promillen er selvpåført................

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.