|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Selv er jeg kaffekjerring av rang, og hadde ikke overlevd uten kaffe - men en te-kopp er ikke å forakte av og til, spesielt til lange, gode frokoster. |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Niks, jeg drikker ikke kaffe, da må jeg ha melk og sukker i, og det gidder jeg ikke å styre med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Jeg drikker te. Kan ikke fordra kaffe, og heldigvis drikker ikke mannen det heller.
![]() |
#4 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Liker ikke kaffe.
![]() |
#6 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Drikker te og gjerne frukt te eller grønn te. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Audacious
|
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Jeg drikker ikke kaffe (bortsett fra da jeg var i innspurten på hovedoppgaven, men da med melk OG sukker OG honning OG sjokoladepulver), og jeg drikker svart te bare når jeg "må". Jeg drikker stort sett rooibos, noen ganger frukt/urtete. Og jeg drikker ikke te til mat, jeg drikker det stort sett for seg selv.
![]() |
#8 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Ja takk, begge deler.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Jeg liker både svart og grønn te godt, og kan også godt drikke andre typer, men jeg drikker såpass mye kaffe (og er såpass avhengig) at det sjelden blir til at jeg drikker te. Kaffen drikker jeg helst med litt varm melk i, eller som iskaffe med melk og isbiter. Vil definitivt ikke ha sukker hverken i teen eller kaffen.
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Jeg er kaffeavhengig, uten å føle meg mer våken…
![]() |
#12 |
29 år
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Ingen av delene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Nam, det er så godt med god kaffe og det er så godt med god te. Drikker helst kaffe med varm melk først om morgenen før dagen går over i svartkaffens tegn. Til deilig familieforkost/lunsj er det godt med ordentlig te av engelsk-frokost-typen. Frokostteen drikkes bar eller med melk, avhengig av om jeg er morgengretten ennå eller ikke. Og te med duften av nellik og kardemomme til kvelds, da med både sukker og melk. Skal lage meg en deilig dessertte nå, mmm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Kaffe: Jatakk. Drikker daglig, foretrekker svart kaffe, nå går det i Zoega-kaffe som er god og sterk.
![]() |
#16 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Drikker en kopp kaffe med melk og sukker daglig, Latte når jeg er ute. Drikker gjerne noen kopper te (Earl Grey med melk og sukker) i uken, og ca. 1 liter urtete (Peppermynte og Lindeblomst) om dagen som tørstedrikk.
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Til vanlig drikker jeg både kaffe og te. Svart kaffe og svart te. Når det gjelder kaffe er jeg ganske altetende og lite kresen (men svart altså, ikke de fancy kaffedrikkene fra menyen), men det beste er likevel kokekaffe tilberedt på et bål på fjellet. Når det gjelder te drikker jeg helst bare ren, svart te uten smakstilsetninger, og aller helst Ceylon BOP. Irriterer meg at det er så få kaféer som har nøytral, svart te uten tilsatt smak. Når jeg spør tilbyr de meg Earl Grey ...
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-08-07 kl 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Drikker flere baljer med grønn te med sitron hver dag. Kaffe er blandevann til Irish Cofee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Jeg drikker te muligens fem ganger i året. Earl grey e.l. med melk og sukker. Kaffe er motbydelig.
![]() |
#20 |
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du kaffe eller te, eller begge deler?Jeg kan finne på å drikke kaffe til svigermors kaffebrød e.l, ellers går det i te. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|