Sv: Hemmelig nisse i boligsameiet
Opprinnelig lagt inn av Myria, her.
Jeg hadde nok blitt overrasket om det dukket opp noe sånt på trappa og som Stompa hadde jeg lurt på om det var ekte eller tull. Ellers vet jeg ikke hva jeg hadde tenkt eller om jeg ville blitt med. Jeg kan ikke se for meg at noen hadde gjort noe slikt her, men vi bor i villastrøk og med unntak av de som bor på siden av oss har vi ingen kontakt med naboene. I et borettslag hadde det kanskje vært lurt å formidle idéen på en felles facebookside eller noe sånt? (Da vet man i alle fall at det er godt ment og ikke tull.) I tillegg ser jeg for meg at hele greia enten stopper helt opp fordi flere ikke gidder være med eller at det er de samme (mest populære) naboene som får alle gavene mens de fleste ikke får noe som helst.
Dette!
Jeg bor i borettslag, sitter i styret og er ganske synlig.
Jeg synes det var veldig ubehagelig den gangen jeg fikk en anonym og uventet juleglede på dørmatta.
Jeg aner fremdeles ikke hvem den var fra, og hvordan jeg skulle vurdere den.
Det hadde vært annerledes om det hadde inngått i et offisielt arrangement, men akkurat nå med koronarestriksjoner vil vi som borettslag ikke backe opp under noe som ikke kan smittekontrolleres. Vi har til og med avlyst julegrantenningen 1. desember - den mest velkomne og populære velferdstradisjonen vi har.
|