Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Grønnsakstråd 2021

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-21, 11:01   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Jeg har latt Georginene mine stå ute i 2 sesonger. Oslo. De kommer flott men kanskje litt sent så er nok avhengig av varm og solrik høst. Tok de inn i fjor høst da så må huske å putte de ned i jorda i mai.

Jeg har prøvd chili og agurk men gidder ikke det mer. De kommer ikke skikkelig opp for jeg har ikke plantelys eller drivhus.
Tomat får jeg til men gidder ikke for vi er ikke såå glad i det.
Har notert poteter, gulrøtter, reddik, plukksalat, squash og jordskokk.

Sådde Blodbeger på nyttårsaften så får se hvordan de vokser. Prøvde en gang og de vokte fint men da jeg skulle ta de ut for å herde de i maisola så kapitulerte de. Ble så deppa så jeg orket ikke å tenke på det på etpar år men nå har jeg kjøpt nye frø så prøver igjen. Man lærer av sånne feil.

Har frø fra ringblomst og blomkarse fra år til år også. I fjor sådde jeg kosmos så spent på om frøene er like spirevillige. Har også sådd stokkrose, har hatt sort type etpar år og sådde enda flere i fjor så håper det kommer opp mange i år.

Sist redigert av GinaK : 08-01-21 kl 11:07.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.