|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Mattermos og salatbokserUngene her har ofte med seg havregrøt på skolen (jepp jeg curler
![]() |
![]() |
#2 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Mattermos og salatbokserJeg leste matter-mos, og skjønte ikke hva dette dreide seg om før jeg kom inn i tråden.
![]() |
#3 |
Ad astra
|
![]() Sv: Mattermos og salatbokserJeg har salatboks fra Sistema som har egen beholder for dressing, og den funker gull, se feks her; https://www.med24.no/sistema Jeg har kjøpt min på type Obs, de selger også disse.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mattermos og salatbokserJeg har god erfaring med Stanley-produktene. De holder sikkert til å bestige fjell også, men syns de har god kvalitet til hverdagsbruk. Holder godt på varmen, lekker ikke og kan vaskes i oppvaskmaskin.
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mattermos og salatbokserVi har mattermos fra Thermos og de fungerer veldig godt. Ikke av den dyreste typen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ad astra
|
![]() Sv: Mattermos og salatbokserJeg har denne med kjøleelement i tillegg;
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Mattermos og salatbokserVi har en mattermos fra thermos som funker finfint til havregrøt, den er ikke så stor.
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Mattermos og salatbokserMine barn har begge sistema - den holder tett, men jeg må dessverre påpeke at den ikke er den beste kvaliteten. Storebror som nå går i 10. har hatt sin siden barnehage, men lillebror har hatt 4 stykker - lokkene har gått i stykker.
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Mattermos og salatbokserVi har denne fra Hydro Flask. De kaller den termokopp, vi har brukt den til grøt også. En mattermos er kanskje enda bredere.
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Mattermos og salatbokserSkulle inn og tipse om Sistema sin salatboks som jeg ser flere har linket til, den er helt super og jeg har aldri opplevd søl. Jeg har ofte det "tørre" av salaten nederst, og så har jeg typisk tomat, bønner etc. i rommene i den øverste delen. Dressingboksen er helt tett og akkurat stor nok til en salat.
![]() |
#12 |
![]() Sv: Mattermos og salatbokserVi har ikke hatt ene enste matboks som har holdt fra barnehagen til dags dato, og eldste går i 7. Vi har mange som er i sirkulasjon da, og noen er borte. Disse som de fikk så mange av da de var små, med tegneseriefigurer på og en lukking som ikke holder noe, og et lite lokk som passet inni i alle fall før den fikk for mange runder i oppvskmaskinen, joda, noen av dem har vart med siden bhg og de er her, bare noen få er ødelagt, men de bukes helst ikke for lukkingen er jo lotto om den holder helt til skolen.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mattermos og salatbokser
Hiawata har den samme termokoppen. Jeg syns lokket er litt knølene å sette sammen.
![]() |
#14 |
på slep
Det har jeg visst ikke gjort, altså ta lokket fra hverandre. Jeg har fundert på om vi må løsne gummepakningen for jeg synes ofte det setter seg noe under dem med tiden. Må ta en titt på lokket igjen, ser jeg.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mattermos og salatbokserHehe, ja, det kan være lurt. Jeg peller fra hverandre lokket hver gang jeg vasker. Hiawata bruker den i hovedsak til kakao, og melkerester syns jeg er veldig ekkelt.
![]() |
#16 |
![]() Sv: Mattermos og salatbokserDemontering av topper i forhold til kakao er noe av det som gjør at jeg snart går for en termos med en god gammeldags skukork som må tas av, ikke disse med helletut, for det er sånn MAKK å få rent.
![]() |
#17 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mattermos og salatbokserDu må sjekke ut utvalget hos BeeOrganic, de har en hel masse geniale greier til matpakker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
på slep
Vi har helletur på termosene fra Termos. Jeg skrur dem fra hverandre, løsner den delen der gummringen sitter og vasker i vaskemaskin. Litt knot, men alle delr blir rene inni og utenpå. Jeg tror jeg har det sånn i fingra etter 14 år med utskole at jeg ikke tenker på at det er knot.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Mattermos og salatbokserHer har ungene mattermos fra Hydroflask, ikke termokoppen som var vist over her, og større enn den som Tallullah linker til. Denne: https://www.fjellsport.no/hydro-flas...page-category1. Lokket er enkelt og ukomplisert, du bare skrur det av og på, ikke noen fancy løsninger. Det eneste jeg gjør når jeg vasker den i oppvaskmaskina er å ta av pakningen under lokket, for å få det helt rent under der. Pakningen går også i oppvaskmaskina. Veldig fin størrelse, de bruker den gjerne til å ha med varme kjøttboller e.l. på tur. Stanley har en med feste til en tilhørende gaffel/skje-sak, det ser lurt ut. Men tror kanskje den er mindre.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 28-01-21 kl 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|